söndag 13 mars 2011

Gone and away

Nu är min unge borta i två veckor.... hon har nämligen skaffat sig en praoplats- i Spanien! Hur coolt är inte det liksom?

Hon och hennes kompis ska vara projektassistenter åt kompisens pappa, i huvudsak går det ut på att bära papper, kopiera papper, tömma papperskorgar på papper, vika papper och lägga papper i kuvert, men skit samma- det är i Spanien och hon kommer få prata huvudsakligen engelska och en hel del spanska: det räcker för mig och jag har inte hört dem klaga nåt direkt heller=)! Janne- kompisens pappa- och jag har ungefär samma syn på vad tonåringar får göra och inte göra (dvs ingenting mer avancerat än klippdockor, Vänner på tv, chips och clubcola och mööööööjligen utbyta sms med sånadäringa otäcka pojkar) så jag känner mig ganska lugn med att han håller dem i hampan.

Men nu fokuserar vi på det viktiga igen: mig. Hur ska hönsmamma klara sig utan sin äldsta odåga i två långa veckor?!? =(

6 kommentarer:

  1. Vad coolt och roligt för din dotter!

    SvaraRadera
  2. Värsta coola prao! Och vad mycket ni två kommer att lära er på de här veckorna!

    SvaraRadera
  3. Prao i Spanien?! Varför tänkte man inte på det när det begav sig? Ni kommer att längta som f-n efter varandra i 2 veckor, när hon är hemma sen har ni tröttnat på varandra efter en timme;) Kram!

    SvaraRadera
  4. Oj, det var ingen dåligt prao....låter ju verkligen som en toppenchans.

    En vacker dag drar de vidare för studier eller annat och då kanske det är bra om man är lite förberedd. Två veckor går ju faktiskt fort och visst är det väl mysigt att längta lite. =)

    Kraaaaam

    SvaraRadera
  5. Ååååh vad häftigt att praoa i Spaninen!

    SvaraRadera

Vassego, här är Pratpinnen!