lördag 26 mars 2011

Det här är vad jag har gjort hela dagen i det vackra vädret!

En av mina favoritdesigngrejer är kakeldekor! Det är nog banne mig bland det i särklass snabbaste och billigaste man kan ta till för att piffa upp sitt kök tror jag=) En för/nackdel är ju att det blir lite sunkigt efter tag, så då MÅSTE man ta bort dem, skura ordentligt och sätta upp nya. Och nu var det dags hemma hos QfE!

Så här sunkigt såg mitt kök ut. Jag har visserligen gillat de där psykedeliska liljorna, men nu har de tjänat ut och det går inte att skrubba över dem mer, det ser bara för taskigt ut. *och nej, det är inte jag som satt upp en möglig bräda mitt i alltihop. Det kan ni ta med min värd. Och om ni får tag i honom, kan ni inte vara gulliga och påminna honom om att komma och fixa min lösa diskbänk, mitt hål i golvet i hallen, mitt trasiga badkar och Mollas element med som vi felanmälde förra vintern?*


Mellanlandning....


...och så här blev det! Och det luktar rengöringsmedel precis överallt=)


Dessutom- vet ni vad?

Snart kommer Mumlan hem!

4 kommentarer:

  1. Snyyyygggt! Kan man inte få måla den där mögliga brädan vit?

    SvaraRadera
  2. Snyggt! Vi har stenkakel. Skitfult och ingen vidare yta att fästa såna klisterlappar på heller. Annars hade jag gjort som du för länge sen! Jag är inte bitter...

    SvaraRadera
  3. Bra idè! Ska nog nallas här för att piffa upp det vit-rosa aktiga 70-tals kaklet här:) Kram

    SvaraRadera

Vassego, här är Pratpinnen!