fredag 11 mars 2011

Ursäkta, är det blåbärsgrädde du har där i handväskan?

Har just tvättat min handväska i vild frenesi. Min mumsiga ostkaka med blåbärsgrädde hade nämligen läckt! Dock inte i handväskan- utan utanpå, och just idag, dagen till ära, hade jag en mockaväska med fransar... vad är oddsen liksom? Till råga på allt är det ett spår från hissen bort till kylskåpet som jag måste ta hand om. Just blåbärsgrädde är inte så många som har, så det kan bli svårt att skylla ifrån sig *även om jag naturligtvis försökte*
 
Jag är så inuttahelvitte trött på platta skor.... men nu går det åt rätt håll. Idag är sista medicindagen, och jag nästa vecka ska jag försöka mig på ett träningspass. Nån promenad i sakta mak i helgen kanske.
 
Fredag it is! I morrn fyller min själv älskade år.... som vanligt hade jag hundra bra idéer på suveräna födelsedagspresenter, och som vanligt föll det ganska platt och jag är besviken. Varför gör jag aldrig sånt här i tid, det skulle bli så otroligt mycket bättre då? Nu blir det som vanligt en chansning, och Dr Evil är för snäll för att säga till om det inte blir bra. Darn.
 
Morgonen har ägnats åt att försöka få en fjortonåring att rota fram en tillräckligt snygg klänning för att dinera ihop med en katolsk borgmästare, men inte så pass slampig att den går att dinera med ihop med en katolsk borgmästare.... behöver jag säga hur det gick? Å andra sidan: hade jag klarat det så hade jag banne mig sagt upp mig som konsult och istället åkt ner till Mellanöstern för att medla fram ett fredsavtal.... Man ska inse sina begränsningar.
 
I morrn firar vi Dr Evil, går på Åsa-Nisse med Barbie och Björnen och äter sen middag med dessa. På söndag skjutsar vi Mumlan till tåget och tar ett tårfyllt farväl- barnet ska vara borta i TVÅ LÅNGA VECKOR- och tar sen en bakissöndag utan baksmälla med Odd Molla *tips från coachen: var aldrig bakfull i närheten av Odd Molla. Det kan bli spiken i kistan helt enkelt! Det finns gränser för vad mänskan mäktar med....* Det är helgen i korthet tror jag. Vad ska ni göra?

1 kommentar:

Vassego, här är Pratpinnen!