onsdag 14 april 2010

Da Moll is in da flow

Odd Molla har sista tiden klagat på att hon inte tycker hon får tillräcklig med uppmärksamhet här hemma, och att hon skulle vilja att hon och jag gick på stan, myste, tog en fika och bara var tillsammans, så där som jag och hennes storasyster ibland gör? Och det har hon ju helt rätt i. Eftersom Molla hade fått påskäggspengar till en morgonrock av mormor, bestämde vi att vi skulle ta en tur på stan. Jag ställde in min träning, kollade tider med Molla, och vi bestämde tisdag. Vi skulle ha en riktigt, riktigt mysig mor-dotter-dag i solskenet.

15.38 gör oss klara för avfärd
15.52 ÄR klara för avfärd
15.58 är nere på stan, Molla kommer 2 minuter senare via bussen då luften var slut i hennes cykel
16.02 HM. Vi far som ett jehu (Moll först, mor efter) genom ett antal våningar kollektioner. Skor prövas, inköps, morgonrockx6 provas
16.11 Lindex. Molla försvinner. Återfinns bland accessoarerna. Märkbart irriterad över att jag tar sån tid på mig med allting (dvs komma in genom dörrarna)
16.18 Kappahl. Molla skriker av hänförelse. Hon har hittat sin drömmorgonrock!
16.19 Molla drunknar i sin drömmorgonrock då den är i vuxenstorlek medan Moll är en ofantligt lång men ofantligt skranglig 11-åring.
16.21 Molla vill fika
16.23 Molla väljer bulle
16.28 Molla har valt bulle och ska nu välja Festis. Mamman känner av ett tryck över bröstet
16.31 Molla har fått sitt fika, mamman väntar på sin latte. Molla slänger en blick ut mot den soliga uteserveringen och piper iväg en trappa upp för att sätta sig längst in i lokalen bredvid brickvagnen.
16.38 Molla är klar. Mamman har druckit 3 cm av sin latte (vad kan det motsvara?5 klunkar? 38 spänn kostade den i alla fall....) Molla packar ihop sina saker och deklarerar att vi kan gå nu
16.40 På väg till Cubus lyser Molla som en sol och tackar för den mysiga fikan, hon tycker det är kul när vi gör saker tillsammans
16.42 Molla är på Cubus. Mammans bröstkorg har nästan kollapsat och jag vill helst andas i en påse eller nåt.
16.44 Mamma möter Molla på väg ut från Cubus på väg till Lindex. Eller iaf den där affären där den svarta morgonrocken fanns? Du vet? Mamma? Eller var den rosa? Iaf den med fjärilar på? Efter mycket funderande- 30 sekunder fick jag på mig- tror jag mig minnas att det fanns en med stjärnor på på Lindex, där vi alltså befinner oss. En sån vill inte Molla ha. Molla går till HM.
16.50 Molla tar en morgonrock på HM. Den tredje i ordningen som vi provade.
16.52 Molla betalar med sina påskäggspengar, inser att hon är pank och att det är en vecka kvar till månadspeng. Molla ångrar sig. Mamma bryter ihop.
17.01 Hemma
17.03 Molla har fått av alla kläder och på sig morgonrocken. Nu ångrar hon sig inte längre och är jättelycklig.
17.05 Mamma funderar på om det är ok att skippa middagen och istället hälla upp en gigantisk whiskey

På det hela taget en fantastisk upplevelse. Det MÅSTE vi göra om snart! Ska bara införskaffa piller mot kärlkramp först.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vassego, här är Pratpinnen!