torsdag 1 april 2010

Karriärist javisst!

Såna här dagar önskade jag verkligen att jag hade nån form av groventré där leriga skor och blöta jackor kunde landa. Men icke- ytterdörren rakt in i hallen med omedelbar anslutning till både kök och två av sovrummen.... morr....

Pratade med ett konsultbolag igår som var ute efter den kompetens jag besitter, och även om det känns lite som askan ur elden så ska jag slänga in en ansökan, det tar emot lite eftersom jag är ganska övertygad om att det är ett jobb jag kan få, och det vore kul att testa på nåt annat? Å andra sidan är det ju detta ständiga jobbytande jag ägnat mig åt i mina dagar som faktiskt får en del arbetsgivare att bli lite tveksamma till att anställa mig- i de fall jag kommer på intervju har jag inga problem med att förklara varför min "karriär" (jupp, citattecknen gör verkligen rätt för sig, jag är 36 år gammal och har precis börjat heltidsarbeta??) varit så varierad, men på varje intervju finns det ju säkert 30-40 jobb som man blivit bortsorterad ifrån? Men men.... i varje fall två ansökningar ska in idag, huset skall städas (fråga mig inte varför, det blir ju grusigt igen på ett ögonblick) och jag ska läsa en bok. Dessutom ska jag ringa min lokale OM-butik och se hur långt de kommit i sin konkursutförsäljning, vad rabatten ligger på nu och om de har nån snygg jacka åt mig? DET om något är ju faktiskt värt att investera en slant i, min senaste jacka har jag haft i 5 år och då har den varit trasig de två senaste? Och nej- det är inget hot mot mitt köpstopp för det kommer isf bli födelsedagspresent, jag får ändå alltid pengar av alla=)

Dr Evil har lämnat sitt påskägg obevakat. Jag skall nu gå och plundra det och lägga godispappren i Mumlans rum. MOHAHAHAHA!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vassego, här är Pratpinnen!