tisdag 27 april 2010

Det ska böjas i tid....

Man kan märka att barnen börjar bli mognare på att de börjar intressera sig för hushållets dagstidning. Vanligtvis brukar det vara serierna som lockar- vilket är skitsamma, bara det faktum att de uppmärksammat tidningen och börjat använda den är ett steg i rätt riktning, och borgar för en viss medvetenhet och samhällsengagemang.

Min Odd Molla är inte riktigt som andra barn. Faktum är att ofta är hon lite, lite bättre? I morse hittade jag henne djupt försjunken i DNs ledare, och fick halv åtta i morse diskutera (den intilliggande rubriken) hur vulkanen på Island skulle kunna påverka våra nationalparker.

Joråsåatt.... Kom INTE och säg att man är dum för att man har en bokstavskombination, jäddrar i min lilla låda! Jag skulle vilja se en elvaåring utan ADHD göra samma komparativa analys av olika moduler på samma sida och sambandet dem emellan, och vill här passa på att ge ett litet statement till länets barnpsykiatriska klinik:


PILUTTA ER VITROCKAR!!!

Uppdatering: hon kom just och la fram en lapp om prenumerationserbjudande på Frida komplett med giftset. "Tänkte du kan kolla på det här mamma. Det verkar lönsamt. Och Frida är en VÄLDIGT bra tidning- det är 10 bilder på Erik Saade i det här numret!" Smart brud. Mediemamman drar genast paralleller till hur man mäter värdet av veckopress relaterat till frekvensen av populärt material.

*och här erkänner jag att det KAN vara så att jag drar lite väl stora växlar kanske=) Men LITE stolt måste jag väl ändå få vara?*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vassego, här är Pratpinnen!