fredag 16 april 2010

Vad är oddsen??

Mina barn är aldrig sjuka. De är verkligen ALDRIG sjuka? Och om de är det klarar de sig själva, finns man bara inom telefonlursavstånd så brukar det vara rätt lugnt. Det finns dock undantag, och det är varje gång mitt goaste hjärtebarn Linda ska ha tjejfest!!

Linda ska ha tjejfest idag. Och idag är Odd Molla sjuk, hon är så sjuk att hon ligger helt stilla och tyst och vill inte ha nåt annat än nyponsoppa...

Men det är BANNE MIG min tur att få göra nånting?? Dr Evil har dragit ett tungt lass den här veckan, men det här är inget tungt pass, han behöver bara vara hemma och tillgänglig, hon kommer inte vara besvärlig? *Understrykas bör att han har inga som helst problem att ta hand om en sjuk Molla själv- det är jag som får dåligt samvete för att jag tänker smita och göra nånting utan dem?

Är det nån mer än jag som känner så här? Typ jämt? Varje gång? Varför får man automatiskt mellannamnet "Dåligt Samvete" när man skaffar barn?

Nu hör jag bilen utanför. Skål- jag är på väg nu Linda!

1 kommentar:

  1. Kan meddela att uttrycket små barn små bekymmer, stora barn.... gör sig mer och mer påmint ju äldre ma blir och framför allt ju äldre ens barn blir.
    Sjuka barns byts ut till fyllsjuka barn, barn som stänger in sig på rummet byts ut till barn som aldrig hör av sig. Barn som klagar på för liten veckopeng byts ut till barn som inte har pengar att betal hyran eller 'måste' låna pengar så de har råd med 'Stockholmsveckan' på Gotland.
    Näe, tänk när de var små och man hade kontroll, det var tider det :)

    /Carina

    SvaraRadera

Vassego, här är Pratpinnen!