onsdag 28 april 2010

Plyyyyyysch!

Nu hatar jag min kamera i mobilen på riktigt.... Men i alla fall. Jag har varit kreativ! Har ju ett tag längtat efter en riktigt mysig morgonrock/mysdress, men är lite varm av mig och står bara inte ut med knyt kring midjan. Därför hade jag tänkt mig nånting kortare och med mindre ärm (jag vill inte doppa saker i min frukost, men eftersom jag är klantig är det det jag gör. Jämt.) Hittade denna reaplyschtunika på Flash. Underbart mjuk och gosig, knappar och trekvartsärm. Perfekt! Kruxet är att den är mörkblå- jag HATAR mörkblått! Mörkblått är den i särklass fulaste färg jag vet, men alternativen var korallrosa, vilket fick mig att se ut som bacon, eller sand vilket fick mig att se ut som min mellanstadiefröken. FEL FEL FEL! Mörklblått it was.

Nu är ju jag en väldigt kreativ och fixig människa *host* eller i alla fall väldigt bra på att komma på hur jag vill ha saker, så jag begav mig till en sybehörsaffär! En sådan, 21 spänn och två timmars tråcklande senare såg den tråkiga tunikan ut så här istället (och det var här nånstans jag lackade ur på kamerajäveln)

Närbild på de söta små blommorna. På banden i midjan valde jag två stycken mer diskret mörkblå.

När jag får lite energi över ska jag göra ett grovt broderi med. Tada!

Var och tittade på Mollas nya skola igår (kvällstid). Hon föll i trans över den fina skolgården och lekte i nästan en timme. Schemat var helt guld, hon skulle sluta nästan en timme tidigare varje dag samt att hon slipper restiden. FOrtfarande är det nog en del tankebearbetning kvar, men halleluja- jag tror vi snart är i land! No more förortskolan i socitetsområdet Gud glömde! Eller ja.... Mumlan ska ju gå kvar där, men henne oroar jag mig inte för. För en månad sen drog Hemköp en hundring extra på hennes kort när hon var där och köpte läsk. Här kan man tänka sig att en trettonåring ber mamma ringa affären och banken, men icke Mumlan! Hon redde själv i affären, det enda hon tyckte var tråkigt var butikschefens inställning: Varför är han otrevlig? Jag har inte varit otrevlig mot honom. Än.... Killen bråkar med fel fjortis. Jag tycker han ska ge henne hennes hundring samt be om ursäkt- klart mycket mer renhårigt än inställningen "vad bråkar du om? Det är ju bara hundra spänn?" Mumlan hade upplyst honom om att han skulle säkert också bli sur om nån snodde 10% av hans lön. Go Mumlan!!

Nu ska jag ge mig ut i spåret. Det blev efterrätt igår nämligen... Thank you for listening, over and out!

1 kommentar:

  1. Ha ha en pimpad plysch :)
    Har man en breeed plånbok skulle jag annars rekommendera en Odd Molly Fondadress, ljuvlig plysch och finns i 'alla' färger.

    Jag har fått vänliga kommentarer om mitt sätt att skriva på i min blogg, och måste säga dito =)
    Jag älskar ditt sätt att skriva på, du är grym - känner mig som en tandlös tiger i jämförelse, till och med det faktum att du är anonym (i alla fall för mig) är helt ok.
    Rekommenderar dig varmt till andra - lycka till i spåret (för min del sätter det sina spår att jag inte tar mig ut i spåret, liksom...)

    /Carina

    SvaraRadera

Vassego, här är Pratpinnen!