tisdag 6 april 2010

Home Sweet Home

Återigen hemma från svärisarnas kustlandskap, och även om det är jättekul att träffa dem och jag verkligen trivs där, så är jag en riktig hemmaråtta! Jag kan till och med dra mig för att åka på semester bara för att jag tycker det är så skönt att vara hemma=) Min underbara stora dotter har bakat scones som jag fick avnjuta till frukost- idag är nämligen min födelsedag! En verkligt perfekt födelsedagspresent och det var hysteriskt uppskattat! Hon städade även köket, vilket hon gjorde så effektivt att hon hällde ut kaffet Dr Evil gjort till mig och hällt upp i termos. Eftersom syftet var gott var det ett ganska lättförlåtet misstag dock.

Av svärisarna fick jag pengar som jag omsatte i en parfym jag länge spanat på. Mumlan klagar på att jag luktar som en tvättstuga, men det kan jag leva med, jag tycker jag luktar jättejättegott! När jag packade svor jag nämligen över att jag inte hade nån liten flaska parfym, och lyckades med möda och vånda hitta två reseförpackningar med nån smörja jag inte ens kände igen. Känner mig inte klädd utan parfym, men har lärt mig den hårda vägen att man inte ska ta med sig stora flaskor eftersom en olycka så lätt händer- exempelvis med en helt nyinköpt flaska Escada Sunset=( Köper alltid parfym på nätet eftersom det är så mycket billigare, men just nu hade Kicks ett erbjudande om att om man köpte en flaska Clean fick man tre 5 ml- rollon flaskor på köpet. Perfekt!! Så nu luktar jag varm bomull så det står härliga till.


Av Dr Evil inkasserades inget nu, men vi ska istället dra på en ensamweekend till Riga i maj! Tänk att vi i en hel helg ska få prata utan att bli avbrutna, äta vad vi vill utan att kolla innehållsförteckningar, titta på gamla fina historiska monument utan att utlova poolbad i sex timmar som kompensation.... och så vidare! Ljuvligt är inte ordet! Så det är en present så god som någon!


Nu ska jag hitta ett ansikte och bli upplockad av Blond Beauty för en lunch på staden- kan tänkas bli lite, lite tittshopping med (eftersom jag fortfarande har köpstopp- men titta och få inspiration får man! Jag är faktiskt en hejare på att göra om gamla plagg och har bara under påskhelgen lyckats skapa två nya plagg med ny passform och stil=)


Thank you for listening, over and out....




Fina bilden snodd från Holmsunds blommor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vassego, här är Pratpinnen!