onsdag 15 september 2010

Det är DILLEN!

Var på en hysteriskt trevlig AW med f d kollegor samt deras respektive igår. Trots ett ymnigt (två. Men så är jag också en väldigt liten tjej?!) intag av fulöl så är jag faktiskt på fötterna idag? *och det VAR fulöl!! Får man verkligen sälja utgången öl??* Jag tror det har med bristen på dill att göra.... Det är en teori jag och skitsystrarna odlat ett par år: det är inte spriten man blir sjuk av- det är dillen! Tänk efter: kräftskiva med dill, jul- och påskbord med ägghalvor med dill, midsommar med sillådill, helger med dillchips... OBVIOUS!! Varenda gång efteråt är man ju hur sjuk som helst!!
 
Sitter dock som på nålar nu då jag strax ska bege mig till min naprapat, kvinnan from hell med tidigare liv förflutna i bödelsbranchen! *Förtydligande: kvinnan i sig är väldigt trevlig och rar, det är hennes gärningar jag fördömer? Å andra sidan går jag ju inte bara dit frivilligt, jag BETALAR för att hon ska utföra dem. Vad gör det egentligen mig till för slags sjuk liten människa?* Misstänker att jag kommer vara vissen resten av eftermiddagen- å andra sidan kanske jag kan sitta rakt upp och ner resten av veckan, och det är ju inte fy skam? Som dagens halsband säger:
 Do it trembling if you must- but do it!
 
P.S Är det inte förresten fantastiskt skojigt med alla dessa förkortningar på allting? Har en brud på Facebook (FB som hon säger) som förkortar verkligen ALLTING?? Är hon inte på AW så tar hon en PW eller PN, åker till Sthlm eller äter BLT. Kan nån snälla ge tant en ordbok säger jag bara.... Fast hon- en av få- gör det ändå med stil=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vassego, här är Pratpinnen!