onsdag 8 september 2010

Gilla läget

Nös just rakt ner i kaffekoppen med efterföljande kaffestänk överallt. Vet inte om det var bra eller dåligt att jag precis hunnit byta tidningen mot datorn, men den (datorn) verkar ha klarat sig i alla fall och då är ju tidningen oskadd och o-fläckig så Dr Evil kan läsa den. En sån tur. Jistanes.

Så nu är jag alltså inte bara snorig utan även deprimerad.

Och på det temat.... Mitt förra inlägg kan ha varit något överdrivet. Jag brukar reda mig själv ganska bra i såna här sammanhang. Det är rätt sällan jag fått förmånen att bara ligga och må dåligt rakt upp och ner utan att barn eller hund eller jobb ska fixas ändå. Dock känner jag nånstans att nån form av uppassning kanske vore på sin plats; jag är sjuk, jag är yr, jag är trött och jag mår förbannat dåligt och har trots det försökt göra samma saker jag brukar och som av nån outgrundlig anledning alltid hamnar på min lista? Tacken för det var två gastande ungar som tävlade med varandra om att komma på nya grejer de inte ville göra hemma plus grejer jag kunde göra åt dem, samt en sambo som hade väldigt svårt att förstå varför jag inte ville serva honom med glada tillrop för hans jobbigajobbigajobbiga dag och som trots att jag faktiskt rent ut bad honom (du ser Blond Beauty- jag lyssnar på vad du säger=) köpa glass tyckte att det kunde jag göra själv. Fast jo.... han frågade om han kunde hjälpa till med middagen. Kruxet med det är ju bara att det kräver större arbetsinsats från mig än att göra det själv, så det föll liksom bort- jag orkade inte lägga en halvtimme på att beskriva hur man ska göra (duuuh- vill jag skriva instruktioner eller leka projektledare hade jag stannat på jobbet liksom?!

Molla-Bollas talande kommentar: - Va? Mamma, har det tagit dig 5 timmar att se den här filmen?

*Ja- man kan ju undra hur DET kom sig??*

I morrn kommer jag inte lyfta ett finger för att gulla med min bortskämda jävla familj. Ni kan tvätta er tvätt själva, laga er egen mat och ta undan er egen förbannade disk. När ni ändå är i farten kan ni ta min med. Vänligen dra åt helvete under hela morgondagen och helst ett antal dagar till! Jag tänker gå och lägga mig, först i badkaret och sen i sängen. Från och med nu och fram till 22.30 anser jag sovrummet vara mitt eget privata space och se för faen till att hålla er därifrån. Basta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vassego, här är Pratpinnen!