tisdag 21 september 2010

På riktigt

Herregud. Herrjäfflagud. Jag har alltid trott att Odd Molla inte vill gå och lägga sig för att hon tycker det är tråkigt och att (vilket jag ju vet och kan förbereda) hon inte klarar att bryta saker och övergå till annan aktivitet?
 
Cattis vet varför på riktigt. Där Molla inte kan förklara för mig, kan den här tjejen sätta ord på vardagen, och jag är oändligt, fruktansvärt och otroligt tacksam! Jag tror inte jag inser- trots att jag och Dr Evil lever närmre den än vad övrig släkt och vänner gör- vilket ständigt kaos som pågår i Odd Mollas huvud? Att hon aldrig riktigt vet vad hon ska säga eller göra för att passa in, att hon inte vet vad som ska hända härnäst, och när hon frågar blir alla bara arga "för vi har ju redan berättat det här för dig tio gånger, varför lyssnar du inte????" Det finns en dokumentär om ADHD som heter "Mitt huvud är som en torktumlare", men jag tror att Mollys dokumentär snarare skulle heta "Mitt jag och min hjärna är som en teflonpanna"- allting bara rinner av?
 
Usch jag gråter. Och då är klockan bara 9 och jag har bara hunnit igenom två sidors inlägg (och borde egentligen jobba istället)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vassego, här är Pratpinnen!