måndag 13 februari 2012

Hit ´em hard

Det här var en riktigt, riktigt, RIKTIGT sopig måndagsmorgon.... i alla fall tills Dr Evil slängde in denna storstilade eventgest: Best of the Beast, riktigt, riktigt proffsig boxning av något så stort som en svensk världsmästare- Frida Wallberg! Lite våld kan lysa upp vilken måndag som helst, och Dr Evil må vara oromantisk, men romantik är inte min grej och jag tar det här före en romantisk biokväll anytime!! Tack och pöss, min kära
 
Det hela började med att jag vaknade med hysterisk huvudvärk. Den fortsatte med en seeeeeg Molla som som vanligt inte gick att få ur sängen, men idag blev det en droppe för mycket. Ylande och fräsande utövade jag maktmissbruk mot min stackars bokstavsdotter och sänkte dels tiden för när hon ska vara hemma ikväll, och dels drog in mobilen om kvällarna eftersom den inte direkt underlättar hennes nattsömn. Där hade jag kunnat vara liiiiite mer pedagogisk kanske..... Sen iväg till BUP- där vår kurator visade sig vara sjuk. Det är inte första gången, och det är självklart ok att hon eller hennes barn är sjuka, vad som stör mig är att de alltid ringer en kvart innan och berättar det (receptionen, inte vår kurator). OM de berättar det överhuvudtaget, vilket inte var fallet i morse. Så jag tappar en halv arbetsdag IGEN på nånting som inte ens blir ett läkarbesök. Och den här gången blev jag rikigt sur, och när jag blir sur brukar dessvärre min omgivning bli varse detta.... Men jag orkade liksom inte mer? Klockan var halv nio och måndagen var redan så uppfuckad den möjligen kunde tänkas bli? TIlls jag kom till sjukhusapoteket och Mumlans vaccin var slut. Vaccin måste tas inom vissa tidsintervall, annars blir de rätt värdelösa. Tre apotek senare talar en vänlig själ om för mig att jag kan sluta leta, det är nämligen slut hos leverantören också... Då blev dagen mer uppfuckad. Det är ju alltid bra när man upptäcker att nånting går att tänja lite till liksom?
 
Nu har jag precis kommit till jobbet- men inga program fungerar så jag sitter mest och rullar tummarna och sitter i kö med supporten. Dock- jag har trevligt sällskap. Och kaffe. Och snart en ny cykel *den ska bara skruvas ihop hos cykelaffären först* Och färsk frukt. Och ska fixa jobbfest resten av dagen, vilket är rätt kul. Så till syvende och sist har det här blivit en ganska bra måndag ändå... ska bara be Odd Molla om ursäkt. *dock- jag kan  trösta mig med att brist på impulskontroll även innebär brist på långsinthet- det går tack och lov hand i hand

1 kommentar:

  1. Det är alltid lite som att åka berg- och dalbana när jag läser dina inlägg. Och jag tappar lite andan. Men nu har jag hittat den igen.
    Morotssoppan kommer från Fru Venus, jag ska se till att hon ger dig receptet! Kram!

    SvaraRadera

Vassego, här är Pratpinnen!