torsdag 2 februari 2012

Jag hade aldrig anat

VET ni hur många miljoner bloggar det egentligen finns om scrab-booking??! Jag är mållös.
 
Och halslös.... jag och min mamma brukar ha eviga diskussioner om det här med läkemedel: hon tycker smärta är en naturlig del av livet, det tyder på nånting viktigt och det ska man inte bekämpa. Punkt. Jag HATAR att ha ont, ska jag slå i en spik tar jag Emblasalva och Ibuprofen extrastarka receptbelagda i förebyggande syfte ifall jag slår mig på tummen. Däremot avskyr min mamma att vara förkyld- då finns det ingen ände på hur många olika medikamenter och huskurer hon kan stoppa i sig för att häva den envisa pestsmittan. Personligen tar jag inte ens ens näsdroppar, jag har- sen jag blev typ stor nog att värja mig i alla fall- aldrig använt hostmedicin, sugtabletter eller Kan-Själv/Bisolvin/Häv-din-förkylning-på-en-timme-medikamenter (jupp! Jag har googlat alla dessa! Jag har nämligen inte en susning om vad man använder mot förkylning? Till slut kom jag på att Mumlan skickade mig att köpa dylikt för nåt halvår sen, och eftersom jag är kass på att städa plånboken hittade jag ZYK uppskrivet på baksidan av ett kvitto.... sen lossnade det. Söker man bara på läkemedelsnamnet får man upp en lista på konkurrenter!)
 
Men nu ska jag ge det en chans. Mot apoteket, på raska ivriga ben, och nu skall här införskaffas Strepsils med ingefärasmak! Vad kan gå fel liksom? Herrejisses, jag har inte tid att vara sjuk!
 
P.S Om jag ska köpa febernedsättande också? Nix. Behövs inte. Feber brukar innebära smärta, och det har jag hur mycket piller som helst emot hemma, have no fear!

2 kommentarer:

  1. Nä förkylningar gör jag inget åt, inte direkt något mot ont heller. Min mormor sa alltid att förkylningar går över på 14 dagar med mediciner och på två veckor utan. Ibland kan jag komma på att jag kan ta en ipren när jag har väldig mensvärk eller den enstaka gång när jag har huvudvärk.
    Krya på dig i alla fall!

    SvaraRadera
  2. Usch för halsont! Må det gå över fort! Jag får väl erkänna att jag som inte bangar för lite smärta hatar att ha ont i halsen och käkar alvedon när jag har det.....Kram

    SvaraRadera

Vassego, här är Pratpinnen!