måndag 27 februari 2012

Listfascisten strikes again

*inte mina glas eller ens mina bilder..... mina tycks ha försvunnit från telefonen? mycket mystiskt*
 
Här händer det grejer.... hela tiden. I rasande fart. Kurser, nya saker att lära sig, nystart lite överallt. Samt insikten att jag nog måste ha en fin vårkappa- visst är jag värd en vårkappa? Väl? Väl? Jo. Klart jag är! Och min lilla stora dotter vill ha ett par Dr Martens.... ack, the times they are a-changin´!
 
Summering av veckan som gått
 
Topp-3
 
Nya lakritschokladen som chokladkräm i glas med hallon- fa-han-tast-iskt!*
Fin present av fin ena dotter och glad andra dotter
Dr Evils felhörning av film: "Snails on a plane? Vem fan gör en skräckfilm om sniglar på ett flygplan??"
Trevligt besök av släkt och vänner och melodifestival
Upptäckten av den fantastiska kollektivtrafiken till obygden där jag kommer jobba- man rullar ner via cykel på 7 minuter, man sätter sig på bussen- en bekväm långfärdsbuss, pluggar in hörlurar och somnar, vaknar en timme senare och är framme!
*det blev fler än tre... men så var det en väldigt bra vecka också!*
 
Botten-3
 
Sista veckan med bästa folket på bästa stället. Jag blir ledsen i ögat?!
Nåt som kliar i ögat. Som inte är jobbrelaterat utan snarare mascararelaterat tror jag?
Jag kan faktiskt inte komma på nåt mer- det var en ganska bra vecka?
*eller jo.... Charlotte Perellis framträdande, klänning och blotta existens. Snacka om bottennapp!*
 
Måndag it is, idag ska jag till Götet på kurs, men eftersom jag är världens ondaste projektledare tänker jag gå på kurs på dagarna, tvinga ner Långa Farbrorn dit att jobba på dagarna för att sen rapportera, stämma av och tanka information och lärdomar till mig på kvällarna! Smart va! Och eftersom jag har övertrassering på skuldkontot från min chef just nu så får han bjuda på middag. Mohahahahahaha. Inte för att han får vara med på middagen, det blir bara jag och Långa Farbrorn.*och våra datorer.... och våra rynkade pannor.... och våra ljusa uppslag....och våra hyperventileranden... men i alla fall?* Och på torsdag är jag hemma igen hos världens bäste onde doktor, världens finaste barn och en helg med förhoppningsvis lite vår och mysig samvaro. Så det här blir också en bra vecka. Vi bestämmert! Jag tyckert!
 
*hur man gör? Man kokar upp 2 dl grädde. I det smälter man ner en kaka Marabou Limited Edition Black. Häll i glas. Låt stå kallt. Lägg på ett par hallon. Klart. Och när man äter lägrar sig en andäktig tystnad över rummet. Det ni!

1 kommentar:

Vassego, här är Pratpinnen!