fredag 24 februari 2012

Våå-håå-år

I mitt nya liv med nytt uppdrag samåker vi i viss mån..... vi är ju tre konsultkollegor som bor grannar och ska till samma ställe i en helt annan stad, så tar nån bilen är det ju en trevlig gest att meddela övriga det.Även om jag personligen faktiskt är väldigt förtjust i kollektivtrafik, det är trots allt ganska skönt? Men vid samåkning blir det väldigt tydligt vilka regler som gäller, vilket är lite kul!
 
* bilägaren bestämmer avgång både morgon och kväll
* bilägaren tar hand om reseräkningen, dvs att den som kör bilen lämnar in reseräkning, övriga hänger bara med
* bilägaren bestämmer var de andra plockas upp och vart de lämnas av (men vi är snälla hänsynsfulla människor alla tre ska tilläggas)
* viktigast av allt- bilägaren bestämmer vilken radiostation som ska stå på i sex mil! P kör P3, K kör Rix FM, jag kör Bandit. Inte en likhet där inte.
 
Man kan ju naturligtvis tycka att sådana här saker kan avhandlas och bestämmas i samförstånd, men nä. Ärligt talat- klockan sex på morgonen är man inte så demokratisk?! Inte klockan fyra på eftermiddagen heller för den delen.... och det här funkar. Det är nån annans tur att bestämma nästa gång.
 
Idag är det vår har jag bestämt. Och vår är röd skinnjacka! Ha en superfredag alla fina därute. Thank you for listening, over and out.

2 kommentarer:

  1. Det där tycker jag låter klokt. Man kan lätt bli lite eh... sur när man är lite trött :)

    SvaraRadera
  2. Samåkning är bra!Miljövänligt och så:) Kram

    SvaraRadera

Vassego, här är Pratpinnen!