tisdag 7 februari 2012

Var sak har sin tid, och nu är det tid för glass

Jahopp. Två gånger har den här kursen blivit inställd för mig. Den här gången var det jag som ballade ur istället.

Och på nåt lustigt vänster, vet inte hur och det var INTE i min nya linje att börja säga nej till konstiga saker jag är rätt säker på att jag inte kommer hinna med, är jag numera (efter helgens kurs) utbildad instruktör i SDS: Sköt Dig Själv! Låter som ett skämt, jag vet, men skratta bäst som skrattar sist- när isstormen/strömavbrottet/översvämningen/stormen kommer, då önskar ni nog att ni skrivit upp er och gått kurs hos mig ska ni veta! Jag ska lära er aaaaallt jag kan, men ni kan få en hint redan nu: ha alltid värmeljus och batterier hemma. Och rödvin, dels ifall det blir en härdsmälta och kärnkraft överallt, då hjälper rödvin enligt filmen K-19 i alla fall, även om mina instruktörer inte för sitt liv kunde erinra sig nåt sånt, men om inte annat för att hålla humöret uppe. En mycket viktig faktor det där med humöret, i alla fall för översvämningen i Arvika 2000 (titta vad jag lärt mig!)

Och vad gjorde jag igår då.... sov. Och sov. Sov lite till. Tvättade en maskin *eller rättare sagt kläderna i maskinen* Bakade saffranssemlor- vilket låter jäddrans ambitiöst, men sanningen är att jag hade en kartong med lussekattsmix jag köpt åt Molla- små barn trolldeg, stora barn kakmix!- en brödmaskin och nämnda Molla, så det var en ganska enkel sak. Samt med sex olika avbrott se Sherlock Holmes. Idag tänkte jag.... sova. Och sova. Sova lite till? Se färdigt Sherlock Holmes. INTE göra situps eller armhävningar för jag tror banne mig jag mer eller mindre hostat av ett bröstben, det går bra att andas in men inte ut.

Och det sorgligaste av allt.... jag skulle träffat två superbrudar i morrn. Det ska jag inte nu. Och samma där- det var också nånting jag verkligen väntat på och sett fram emot! Jag måste banne mig trösta mig med Ben&Jerrys. Vilket också är ett tecken på hur sjuk jag är- när jag kom hem i söndags som ett sparkat marsvin och låg i soffan och yrade,köpte Dr Evil glass åt mig. Och jag ville inte ens ha den. Å andra sidan får man se det som ett tecken på att det här går åt rätt håll: nu vill jag ha den. Nu vill jag ha den massor.

4 kommentarer:

  1. Stackars dig. Men du har ju åtminstone B&J. Det har inte jag.

    SvaraRadera
  2. Men, men, men! Det är då definitivt just den tiden för glass nu då kan jag garantera dig. Du har hittat rättan tid. Och trist att vara sjuk. Kram

    SvaraRadera
  3. ( Jag citerar; Tvättade en maskin *eller rättare sagt kläderna i maskinen* slut citat )
    Men är det inte så att du la kläderna i maskinen, och maskinen tvättade åt dig.
    Kry på dig, den j-dre hostan hålar sig cirka 3 veckor, bara du vet...

    SvaraRadera
  4. Trist att du missar både kurs och Stockholmsbruttorna......
    Hoppas glassen hjälper! Kram

    SvaraRadera

Vassego, här är Pratpinnen!