tisdag 28 februari 2012

Varför Franska Revolutionen blev ett faktum- stackarna fick väl sunkciabatta till frukost?!


Mitt blodsocker på morgonen är sådär..... utan frukost är jag lik en demon från den Gamla Världen! Och när man övernattar på kontoret *i helt ok rum..... inte för den delen. Man delar toalett och dusch på två men är oftast ensam, och mitt villkor för att sova här överhuvudtaget är att jag slipper dela sovrum med nån. Ska jag göra det så stannar jag hemma- basta!!* får man ingen frukost!! Jag fick ett "bra frukostställe" rekommenderat och knatade ut i morse- och vad de hade var mackor?! MACKOR?? Jag äter för skråen inte mackor. Jag äter gröt till frukost. Eller ägg. Eller både gröt, ägg, små skinkrullar, ost, kanske nån skiva bröd om det är nybakat, juice, färsk frukt, små barn *om det inte går fort nog vill säga* och bläddrar i tidningen i timmar. Nu sitter jag på ett golv, framför morrontv, med automatkaffe, en rejält sunkig macka och stulen frukt (MEN HERREGUD MÄNNISKOR STÄLL INTE ERA FRUKTFAT TILLGÄNGLIGA DÅ OM DE INTE ÄR TILL FÖR ÖVERNATTNINGSGÄSTER! Puckon.)

Jag är hungrig och irriterad. Eller så är det bara det att jag är i Göteborg. Det brukar åtgärda de bästa av intentioner och humör hos mig.

Ikväll ska jag dock träffa Fedrottningen! Min fina, fina vän som alltid ler sitt milda leende och sveper med sin zigenarkjol. Som borde ha det bästa men som alltid får skrapet. Som alltid ler sitt milda leende ändå. Som har varit där i 15 år nu. Och som äntligen, äntligen tycks ha hittat hem.

Så ok. Jag kan gilla Göteborg för Fedrottningens skull. Men bara lite och bara när hon hör det. Så det så. Och i morrn testar jag ett annat frukostställe.

2 kommentarer:

  1. Du får allt gilla det när jag hör det med. Blåshåla javisst, men härlig sommarstad. Och haha... stackars med frukosten. Känner igen mig i det där även om gröt är bland det värsta jag vet och ägg gör mig illamående på morgonen. Men frukt. FRUKT... Kram

    SvaraRadera
  2. Jag gillar Göteborg jag! Men blir lika grinig utan frulle;) Kram

    SvaraRadera

Vassego, här är Pratpinnen!