torsdag 2 februari 2012

Inbyggd badring

Vad är det som är vitt, taggigt och tjockt på mitten? Svar: En QfE i Begonia med morronfriss som dissat sin GI för länge.

Vaknade med ont i halsen i morse... Med tanke på vad jag läst i bloggar och out-of-office-replies sista veckan håller jag tummarna hårt hårt för att det inte blir värre än så här- och det blir det sällan i mitt fall- jag har en hel veckas kursande uppdelat på två att se fram emot!! Varav en av dessa kurser på en herrgård berömt för sitt ypperliga käk.... så mittenbiten på den här Queenen lär inte bli mindre den här veckan=( För att göra en liiiiten avbön i alla fall: dagens lunch, en snabb räddare i nöden när man sent en kväll inser att man inte har lust att- eller för den delen bör!- äta mackor dagen efter..... Ugnsfast form. Broccoli. Fiskfileér-valfri sort, jag tog för första gången på 5 år torsk!- lägg i samma form, salta och peppra. Ädelost. Grädde. Ugn tills det är klart. Ned i matlådan (eller två.... ) Rivna morötter till. Det var vad jag roade mig med igår kväll, tog mig åtminstone 8 minuter och sen såg jag på tv i 40 minuter medan det stod i ugnen med.

I morrn ska jag som sagt på kurs, civil krisberedskap. Dock hade jag missat den lilla detaljen att det är en instruktörskurs- jag ska alltså ut och lära andra samma sak sen!! Så om nån känner ett behov av att tillsammans med t ex sitt företag eller bostadsrättsförening få en snabbdragning på sisådär 4-8 timmar om hur man överlever ett jordskalv i det moderna samhället (eller vad vi nu ska lära oss- jag har ju inte gått kursen än!) så bara dra ett mail- jag finns där för er!! Gällande nästa veckas kurs har jag fått två höjdardejter- ett styck Frösötös och ett styck Carina! Båda två riktigt, riktigt coola brudar som jag i hemlighet alltid närt en önskan att få träffa. Ska bli riktigt, riktigt kul! *Och kursen med såklart! Icke att förglömma*

För dagen har jag absolut intet att göra- skitjobbigt! Jag ska i princip sitta av åtta timmar på kontoret. Yippi-kay-ey.... händer inte ofta- i princip bara mellan två uppdrag när man har ytterst nära till det anslutande- men är skittrist när det händer. Thank you for listening, over and out.

1 kommentar:

  1. Nej, inte bli sjuk nu då när du har så mycket bra att se fram emot! Jag håller alla tummar och tår ser du! Kram

    SvaraRadera

Vassego, här är Pratpinnen!