tisdag 6 mars 2012

Jordgubbar i mars

Igår kväll var helt fruktansvärd.... stressa hem från bussen, handla på vägen, ned med grejerna i tvättstugan, laga mat, äta mat, jobba, underhålla tvättstugan, prata med mina barn i 20 minuter- helt sjukt- ut med djuret, duscha och göra i ordning matlådor och jobbgrejer, lägga fram kläder, i sän kvart över elva och idag ringde klockan kvart i fem.... När jag var själv med tjejerna var VARJE kväll så här? Hur orkar man? Hur gör föräldrar som har små barn som är ensamstående *jo jag har ju varit det.... men jag minns det inte och nu kan jag för mitt liv inte fatta hur jag klarade det! Om det är så här svårt med stora, självgående och väldigt duktiga barn, hur var det då när de var små? Snacka om förträngning!*
 
Men nu är jag lite mer i fas. Ikväll ska jag försöka träna afro med min äldsta dotter. I helgen åker vi till fina svärisarna- som ska få äta taco för första gången i sina liv! Min svärmor är alltid så avundsjuk på hur duktig jag är på att laga mat och komma på så många nya saker- den lilla ynka detaljen att mina barn gladeligen skulle äta hennes stek med sås och rostad potatis, köttfärslimpor eller stekta kyckling sju dagar i veckan hellre än mina vegetariska canneloni, halloumiexperiment eller vitlöksorgier missar hon totalt. Eller vad sägs om Odd Mollas klassiker en helg där för ett par år sen: Jaha... bäst man äter ordentligt nu då, för när man kommer hem får man svälta igen! Jag hoppas på sol, långpromenader och sovmorgon!
 
Apropå mat är jag väldigt emot mat som inte är i säsong.... jag köper helst inte ens citroner på sommaren, men kunde inte motstå jordgubbarna på Netto igår! Och de var faktiskt goda? Jag hade en stor i salladen, och så åt vi resten bara som de var på kvällen. Och tänka sig, min cykel står parkerad precis utanför Netto idag igen! Det kanske blir fler jordgubbar, vem vet=)
 
Ha den bästa av tisdagar hörrni! Thankyou for listening, over and out.....  

3 kommentarer:

  1. Jordgubbar... i mars? Nej det kan väl aldrig stämma att de är goda! Det är nog bäst jag testar själv också för säkerhets skull så att säga.

    SvaraRadera
  2. Systern min hade också köpt jordgubbar som tydligen varit kanongoda, svårt att tro så här års men varför inte. Fast bäst är väl när jag går gå ut i trädgården och lyckas plocka nån liten jordgubbe från mina egna plantor. :)

    SvaraRadera
  3. Jag kommer gärna och äter hemma hos dig om inte dina barn vill;) Och jordgubbar nu? Nån slags genmodifierad variant? Kram

    SvaraRadera

Vassego, här är Pratpinnen!