fredag 9 mars 2012

Over and out

Igår gjorde jag Suz, taget av Monstermallans, fantastiska low carb-onara med vitkål. SANLÖST god! Sen jagade vi skor till Moll- hennes första par högklackade och hon var så lycklig så hon nästan grät- handlade mat, åkte hem och städade och jag var så trött så jag nästan grät från klockan 18. Wiiii! Not. Och då, klockan 22.30,  gav sig Dr Evil ut och löpte?! (Alltså sprang... joggade... sprintade... ni fattar. Alltså inte löpte som i hankattsbemärkelse- då hoppas jag att han stannat hemma!) Det är sällan jag känner att jag bara vill ligga helt stilla, tyst och bara kramas, men igår var i sanning en sådan dag.
 
Nu sitter jag och dricker Yogi kanelte (ska visa er min samling av Yogi Tea-citat nån dag!) och väntar på att alla system ska starta upp.... tänk om jag kunde lägga all tid som jag nu bara väntar på att IT-grejer ska funka och gå igenom alla säkerhetsrutiner till att jobba undan på mitt andra projekt, då tror jag att jag skulle kunna skippa en övertidstimme i veckan! Typ sånt som känns surt en fredag, när jag vet att när jag åker härifrån måste jag lägga en timme hemma på att jobba. *Nu gnäller jag i onödan. Säkerhet är bra och en timme är bara en timme. Problemet just nu är nog mest min egen inställning* Det är ett roligt uppdrag, bägge två, det är bara att det ena av dem är placerat i Mårrans land med restid på två timmar om dagen samt en hel del utmaningar, så jag är trött och less i stort sett hela tiden numera.
 
Live First dress är såld till Hornsgatans vackraste Ros- hon var snabb på mailen där=) Ikväll packar jag väskan och drar till svärföräldrarna. Långa promenader, sovmorgon, god mat och kakfaten from hell *för min ståndaktighet vill säga- kakorna är alltså inte äckliga utan fantastiska, det är lite det som är problemet....* Thank you for listening, over and out!

1 kommentar:

Vassego, här är Pratpinnen!