lördag 3 mars 2012

Smekmånaden är tydligen över.....

Dr Evil vill göra slut med mig. I princip. Han menar att en 140 cm säng är för liten för en fullvuxen man om den ska delas med en dvärg, tre katter och en förvuxen 30-kgs valp. Jag är förkrossad! Vad menar han? Är inte vår kärlek stark nog, eller vad är problemet? Jag anar ugglor som får kläder....

Så dagen har ägnats åt att hitta ny säng! Nån som varit inne på Sova nångång? Ingen fara, det behöver man inte ha varit. De flesta har ju nån gång i sitt liv varit på nåt sunkigt hotell med sängar som ser ut att komma från det forna 80-talet alternativt andra sidan järnridån, komplett med vägglöss och allt. Ungefär SÅ såg alla sängar ut där! Å andra sidan har jag bevisat en gång för alla att jag inte har nån smak, ty de lakanset Dr Evil fick från sitt jobb för två jular sen och som jag dömde ut som "skittråkiga, typisk Mumlan-lakan, hon gillar allting som tappat all form av pigment, dem kan barnen ta!" insåg jag idag var två Lexingtonset. Ooooops.....

Ikväll blir det Andra Chansen med Blond Beauty, Öststatsbeauty och Iron Lady. Coooolt. Jag iordningställer just nu en key lime pie special. Samt har köpt bubbel. Samt har ångest för vad jag ska ha på mig.

Counting the cattle - DAD




Länk


3 kommentarer:

  1. Haha.... Vi har en 180 säng med varsitt täcke så smekmånaden är definitivt över här med! Kram

    SvaraRadera
  2. Vi sov i en 120-säng när vi var nykära och hemma hos mig. Hemma hos honom fanns redan en 180-säng som följde med honom när han flyttade in hos mig. Jag tycker rätt ofta att den är för liten. Man måste ju få sträcka lite på sig!

    SvaraRadera
  3. Vi sov, precis som anna, i en 120säng bra länge och sov vi hos mig var det 105... Men så efter typ 3-4 år och efter ett par julpengskuvert från hanses mormor fick det bli en tur till sängbutikerna och jösses... SOVA-butiken gillade vi inte!
    Nu har vi 180 och jag har fortfarande svårt att vänja mig vid att jag ha space :)

    SvaraRadera

Vassego, här är Pratpinnen!