lördag 31 mars 2012

Vår är knallgrön ögonskugga

Igår var det vår med nyfärgat jätterött sprethår och knallgrön ögonskugga och jag var på gott humör hela dagen (men bilderna på det blev kassa och förmedlade inte det alls, så jag ska bespara er dem), idag är det snöstorm med äggröra och rökt lax och raggsockor.....

Och så bakade jag espresso- och chokladcupcakes igår med enligt det här eminenta receptet. Eller ja, jag gjorde dem äggfria så istället för ägg+filmjölk tog jag enbart matlagningsyoghurt istället, vilket blev fantastiskt. Men min man är ju tyvärr sockerjunkie av Guds nåde? Han får liksom en blick, han blir nästan manisk, han darrar lite på handen och han tuggar som en hamster gör när den får nåt riktigt, riktigt gott. Runt, runt i köket travade han som en äggsjuk höna.

QfE: men jag SKA lägga på glasyren, jag måste bara gå och kissa först?
Dr Evil- darrande och ivrig: Är du säker på att det verkligen är ett nödvändigt moment för att färdigställa bakverken? Kan du inte lägga på glasyren först?

Japp. Exakt såååå mycket sockerjunkie är min man.

2 kommentarer:

  1. Hihi, snacka om sockerjunkie!

    :-D

    kram

    SvaraRadera
  2. Haha.. Och klart vår är knallgrön ögonskugga ju! Kram

    SvaraRadera

Vassego, här är Pratpinnen!