tisdag 13 mars 2012

Puckon i vardagen

Tisdag, klockan är 07.15 PIIIIP och jag är redan uttråkad. Men ikväll ska jag träffa Mrs Metal- wiiii!
 
Läste en artikel i helgen om André- sicken kille?! Entreprenörsanda är bra. Det är toppen att det finns såna människor. Men efter att ha levt med X-man ett antal år är jag starkt allergisk mot människor som inte bara missar konsekvenserna för egen del, utan även ställer till det för andra? Jag VET att André är en av våra största upptäckare och vi bör hedra hans minne och to boldly go where no man has ever been before och blablabla- kan vi bara enas om att mannen är en klantskalle?
 
Strindberg: André... är du säker på att vi faktiskt kan åka flera dygn?
André: Jahadå! Vi kan åka i en hel vecka!
Fraenkel: För ballongen ser rätt slak ut?
André: Va? Vad säger du? Jahopp, där ser man. Men det blir säkert bättre bara det blir lite sol ska ni se!
 
André: AAAAAAAAH vi tappar höjd!!! Vad ska vi göra?
Fraenkel: MEN FÖR I HELVETE SLUTA HIVA UT BARLASTEN VI BEHÖVER DEN! Det är ju du som räknat på det här?!
André: Juste.... sorry....
 
André: Kom igen grabbar, vi äter en isbjörn!
Strindberg: Alltså.... jag tror inte man ska äta isbjörn. Det är trikiner i dem.
Fraenkel: Jag håller med? Det är faaaaan inte nyttigt med isbjörn?
André: Tsssss... jag är praktiskt taget uppfödd på isbjörn- smakar som kyckling!
 
Strindberg: André, André, jag mår inte bra!
André: Ta två albyl och ring mig i morrn.... Sluta gnäll nu Strindberg, lite botulism och arktisk kyla har väl ingen dött av?
 
Joråsåatt. Som sagt, att ha med obotliga optimister att göra kan vara jääääkligt jobbigt. Jag kan ha tappat koncepterna igår lite. Odd Molla kom självbelåtet ut från sitt rum med ett nöjt flin: Jag hälsade pappa från dig mamma att han är ett jäkla pucko. Så han vet. Och så slapp jag säga det själv då också.
 
* Hur det gick för André, Strindberg och Fraenkel? Nja, sådär. De strandade på packisen tämligen omgående och fick för sig att de skulle promenera till bebodda trakter...Först dog Strindberg, sen dog André och sist dog Fraenkel (som egentligen inte ens skulle följt med). Det finns ett antal teorier om hur de dog, men det som anses mest troligt är botulism pga dåligt diskade kärl alternativt trikiner från isbjörn.

1 kommentar:

  1. Som den obotliga optimist jag är kan jag inte låta bli att skratta! :-)
    Allt ordnar sig. Men äta isbjörn kommer jag inte att göra. Kram!

    PS. Min tisdag började kanon, sen kom jag till jobbet...

    SvaraRadera

Vassego, här är Pratpinnen!