onsdag 28 mars 2012

Snåljåp is my middle name

Åt en fantastisk frukost med äggröra och rökt lax, massor gott kaffe och en näve huvudvärkstabletter. Kanske, men bara kanske, kommer jag känna mig nästan som en människa idag. Eller nja. Igår satt jag och mer eller mindre glodde på samma uppgift i  6 timmar. S E X  T I M M A R! Jag fattade verkligen ingenting, det var som om det hade handlat om att bryta ned en matematisk formel det tagit en astrofysiker tre dagar att sätta upp, och jag skulle få den lättläst och säljande nog att funka på baksidan av ett mjölkpaket. Och det går ju inte direkt i en handvändning. Typ så väck i pallet känner jag mig just nu?
 
Igår skippade jag- skippade som i sköt upp en och en halv timme- tråkgrejen med att laga mat och tog istället med mig Dr Evil på en promenad. Vi hittade faktiskt ett ställe vi kan tänka oss att bo på? Eller ja, de har ju inte byggt klart än, det är väl sisådär en två år kvar, och vi kan räkna med att Mumlan flyttar om tre och då blir vår nuvarande lägenhet helt plötsligt lagom stor *och fortfarande väldigt billig* så EGENTLIGEN ska vi väl kanske slå det hela ur hågen. Eller inte. Eller jo. Vi får se. Jag gillar att både kunna bo i stan, ha sommarstuga på landet med fortfarande cykelavstånd men att fortfarande inte lägga mer än ensiffrigt före alla nollorna på de sammanlagda utgifterna för det? *sug på DEN ni Lyxfälle-Charlie och Mattias!*
 
Hur mycket kan ni tänka er att betala för att bo? Var ligger smärtgränsen? Vad är det ultimata boendet värt?

1 kommentar:

  1. Vi lägger 4000 var i månaden på boendet och då täcker det ALLT. Lån, värme och vatten. Försäkringar osv. Skulle nog inte vilja betala mer.....Kram!

    SvaraRadera

Vassego, här är Pratpinnen!