fredag 16 mars 2012

Yo yo gangstas wazzup?

Efter att ha suttit hela dagen igår med ett stenhårt bältesspänne rakt in i kvinnomagen, blir det idag Pleasejeans för hela slanten, och eftersom de är minst sagt generösa i storlekarna har jag ett rejält häng! Eller som mina samåkningsroomies konstaterade: Sjysst stajl QfE- kan inte vi få bli dina biatchgangstas? Detta var efter kommentaren *vi hade missförstått varandra lite i morse och missat den vanliga mötespunkten, så det blev lite irrande i grannskapet* en timme tidigare: Det är så himla bra att leta efter dig. Det är liksom inte som att leta efter nån som är lagom 1.70 lång, har lagom svart jacka och lagom vanlig frisyr- vi hade inga problem att se dig ialla fall! *jag väljer att tro att det beror på min knallröda skinnjacka matchad med lila Converse och att jag var uppflugen på en rosa cykel med cupcakes på. För inte kan det vara nåt av mina fysiska attribut, typ brist på längd?!*
 
Jag har legat lite lågt den här veckan. Det är lite stökigt i livet ibland.... Ni vet som när man ser en film och den bara är för jävvlig, och till sist överväger man att stänga av trots att man vet att den förmodligen slutar lyckligt, typ Hotell Rwanda om ni sett den? Nu kunde jag aldrig stänga av just den eftersom den ingick i den kurs jag gick under avsnittet Folkrätt, men principen? Så är det nu. Jag vill egentligen stänga av filmen, jag vill inte se mer. Även om det slutar bra sen- det är faaaaan en skitdålig film och nu får  det vara bra!! Men det går ju inte.
 
Idag är det dock fredag! Lite kyckling, lite efterrätt, lite soffhäng- vi använder vår soffa alldeles för lite? Eftersom barnen aldrig är sams tillräckligt länge för att sitta tillsammans och göra nånting i vardagsrummet, är de oftast bara där en i taget och hänger då i ett och samma hörn. Samma hörn slåss jag och Dr Evil om de få gånger vi sitter där. Och vi har en GIGANTISK soffa med plats för 8-10 personer? Men alla använder samma hörn- ett hörn som nu börjar bli ganska slitet i tyget! Tips från coachen: köp inte en orange soffa till en familj som använder mycket jeans. Det blir lite solkigt....
 
Men nu jobbar vi. Och sen går vi hem. Och har fredag så det stänker om det.
 
Thank you for listening, over and out.

1 kommentar:

Vassego, här är Pratpinnen!