måndag 7 februari 2011

Back on track i dubbel bemärkelse

Intensiv, men fantastiskt rolig helg är nu tillända…. Jag tänkte faktiskt tigga lite bilder av Skitsyster d y att lägga ut, terrakottaarmén var naturligtvis kul att ha varit och sett, men som novis på Vasamuseumet är jag LYRISK! Vilket fantastiskt stycke svensk historia? Jag är fortfarande tagen. Mina tjejer ville inte hänga med då de nyligen varit där, så de gick på stan själva och slog faktiskt inte ihjäl varandra det minsta?

Den här helgen har ingen som helst diet funnits i min tankeverksamhet. Eller rättare sagt: jag tog ett beslut innan vi åkte att den inte skulle finnas med, att jag bara skulle äta vad som fanns och vad jag kände för. Kan vi, med risk för att stöta mig med typ halva världen, komma överens om att människor som säger "asså shiiiiiit, jag har VERKLIGEN ändrat smakpreferenser- godis är inte ens gott längre! Jag vill hellre ha en selleristavar, det känns sååå mycket fräschare?" LJUGER! Godis är gott. Så är det bara. Färgglatt, kliframkallande gelégodis gjort på gamla koklövar är förbannat gott och att påstå nåt annat är ren och skär självförnekelse *sen är jag fullt medveten om att det finns gelémänniskor och det finns chokladmänniskor. Det är inte det jag pratar om här- jag talar om graden av självförnekelse och inte om vilken sort man föredrar* Vin har jag också druckit- med berått mod. Däremot var det inte så gott med bröd till frukost som jag trodde? Å andra sidan är jag ingen mackmänniska, så det är nog mer det kanske..... Men nu är jag igång som vanligt igen. Jag funderade även på om jag skulle börja skriva ut våra veckomatsedlar igen? Nån som är intresserad av vad en tråkig kaosfamilj med en bantare, en löpande ingenjör, en allergiker och en bokstavskombination sätter i sig i veckorna?
Träningen kommer bli sådär den här veckan, då jag är på styrelsemöte ikväll, föräldramöte i morrn, AW på onsdag och tvättar på torsdag... Men jag har infört en skön fredagstradition med nån form av träning innan man kommer hem och landar i soffan inför helgen. Så vill jag köra combat med min syster också- ärligt talat gillar jag att umgås med mina systrar, det här var en väldigt trevlig helg och vi kommer definitvt att göra om den *om jag får bestämma och det får jag ju eftersom jag är storasyster!*
Ny vecka, nya tag, ny paj. Nu kör vi så det ryker igen!

5 kommentarer:

  1. Precis så som jag också tänkt, dem människorna ljuger! För visst, även om man kanske inte är konstant sockersugen så är godiset fortfarande gott när man väl äter skiten.

    SvaraRadera
  2. Japp. Nu kör vi så det ryker.
    Och håller med. Godis är GOTT.
    Men bröd smakar ju ingenting.;)

    SvaraRadera
  3. Alltså, sorry mig och tack för din kommentar som fick mig att vakna till liv, för jag har på nåt jävla vis missat hela din blogg sen flera dagar. Vad är det för fel på mig?! Men faktiskt är det så att godis, i alla fall min favvis, sockerbiten, är så söt att det krullar sig på tungan när man låtit bli socker ett tag. Men gott är det för det! :D

    SvaraRadera
  4. Du har ju rätt!! Och visst är Vasa-museét fantastiskt! Skulle behöva dit igen, gick där med matförgiftning sist och kunde inte riktigt tillgodogöra mig det kulturella. Vad trevligt att di gillar dina systrar, själv kunde jag leva utan 2 av 3;) Kram!

    SvaraRadera
  5. Godis är gott! Håller med. Och mackor, och vin, och ost... Men aldrig, never ever, selleri! Och ja, jag vill gärna att du skriver ner matlistor. Får inte till det själv nämlich. Kram

    SvaraRadera

Vassego, här är Pratpinnen!