måndag 14 februari 2011

Gröt och träning (och ja, jag är fortfarande fet om nån undrar)

Note to self: svart tulpan i ett hår med blekta slingor kan ge intressanta- men inte nödvändigtvis fel- effekter...
 
Nu har jag rivstartat i fem veckor och gått ner lite drygt 5 kilo. Överlag har det gått fruktansvärt bra! Det jag saknar mest är "tuggiga" frukostar, och jag beslöt mig därför i helgen *visst låter det moget att säga "besluta"? Sanningen är att jag blev sugen...* för att det nog börjar bli dags att återinföra lite mer kolhydrater, och dessa ska läggas på frukosten! I morse inmundigades därför havrekligröt! Det är en mjukare gröt än vanlig havregrynsgröt som kan vara lite väl chunky på morgonen. Knäcker man dessutom ner ett ägg i den nykokta gröten blir det som bomull i magen=)
 
QfEs egenhändigt komponerade gröt- inget för klenmagade och ger mängder av hår på bröstet!
 
0,5 dl havrekli
1 msk (typ) linfrö
2 dl vatten
salt
 
Micra 2-3 minuter beronde på hur sugen du är på att skura micron efteråt
Knäck i ett ägg när gröten är klar, rör runt till allt är helt blandat. Observera att det är lite halvbråttom om man inte vill ha klumpar i, är man känslig eller gillar att diska kan man röra sönder ägget i en separat bunke innan
Häll på blåbär och sojamjölk
Ät
 
Träningen har legat nere totalt den här veckan, huvudsakligen pga tidsbrist men även för att jag har behövt prioritera lite annat.... Idag ska jag köra afro, i morrn är det personalmöte och sen kommer min beloved Mrs Metal, och ons-torsdag är jag borta med jobbet, som vanligt åker träningskläderna ner i väskan men det är osäkert om jag hinner utnyttja dem.... Om det inte finns nån glad Stockholmsmänniska som kan tvinga med mig på en träning så jag verkligen får en tid att passa förstås? Det skulle kunna vara ett alternativ?
 
Glad Alla Hjärtans Dag alla fina ni! Och kom ihåg- statistiskt sett är det bara 2% som verkligen uppskattar att få en burk geléhjärtan av sin partner!

6 kommentarer:

  1. Men ska du hit nu i veckan? Då måste vi ses! Och det är klart att vi ska träna ihop. Bara det inte är på torsdag. Kram

    SvaraRadera
  2. Havrekli och linfrö.....Sätter fin-fin fart på magen också va;) Har du lite lila slingor i skallen nu eller?! Visa snälla:) Kram

    SvaraRadera
  3. Alltså... Gröt?
    Men skitbra jobbat med vikten! Congrats!

    SvaraRadera
  4. Haha...jag tror jag kör med min vanliga havregrynsgröt. =)

    Skulle lämna en AllaHjärtansDagskram här tänkte jag.

    SvaraRadera
  5. PS. 5 kilo på 5 veckor är inte fy skam, keep up the good work. DS.

    SvaraRadera

Vassego, här är Pratpinnen!