måndag 21 februari 2011

Morning has broken

Note to self: enbart kruskakli i gröt blir inte god gröt, utan vattnig sörja. Fast det lär jag å andra sidan komma ihåg utan note- jiiiisses så äckligt! Men jag spädde ut det med lite havre och massor av torkad frukt och så blev det finfint igen!
 
Dagen börjar med vackert, skirt, krispigt morgonljus. Är det nån mer än jag som tänkt på att komplimangen "alltså det där var ju jättefint, men JAG skulle aldrig kunna ha det" nästan alltid betyder att nånting är skitfult? Sicken tur att jag är i total avsaknad av självkritik då, för jag brukar oftast hålla med i det läget: Nej, jag tror inte du skulle klara att bära upp en knallorange ögonskugga, men I lööööv it och jag blir glad av att se mig själv i spegeln när jag har det:-D
 
Veckans skräll f ö är att klåpar-Olsson står i TV och säger att Linköping inte har nåt fotbollslag- detta uttalande gör att jag kommer bojkotta hela fucking schlagertävligen fortsättningsvis *förutom finalen. Det skulle krossa Odd Mollas hjärta att inte få vara med och rösta fram (11 gånger minst) Erik Saade till Tyskland* Från mitt hjärta, till Klåpar-Olsson; Ditt uppblåsta, manschauvinistiska svin!!! Dock ställer jag mig lite frågande till den anmälan som upprättats till granskningsnämnden där man hävdar att det uttalande är såväl okunnigt som utslag av klassisk härskarteknik: hur kan det vara både och? ANtingen är det okunnigt, ELLER så är det ett utslag av härskarteknik!
 
Oavsett vilket: sparka fanskapet. Då kanske jag kan tänka mig att slå på tvn igen. Men bara kanske.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vassego, här är Pratpinnen!