måndag 28 februari 2011

Dålig, men mätt, QfE

Jag är så himla, himla, himla dålig.... Inte nog med att jag inte uppdaterar på en vecka eller kommenterar hos nån, jag missar mina gamla åtaganden dessutom. För typ... länge sen?.... hade jag den typ sämsta tävlingen ever. Tre vinster, två tävlande, say no more=) Linda och SuperSuraSilverSara, maila mig era adresser så skickar jag påsar! *Å mig når man på mejlamia@gmail.com*

I alla fall... det är mycket nu. Eller ja, det är lite mycket på jobbet. Och så är jag lite trött med. Så bloggen blir lidande. Dessutom har jag ju åkt bil till jobbet sista veckorna, och då försvinner värdefull bloggtid när jag inte har nån pendel att spendera timmar på? Jag ska försöka skärpa mig.

Men i vilket fall som helst så är det ju måndag och då ska det till en matsedel! Fet är jag förresten fortfarande, men jag klarade mina 6 kilo på 6 veckor och nu fortsätter jag av bara farten. Hoppas ni hänger med? Sammanlagt är det nu 6,3 kg utan vägning den här veckan, men jag rapporterar med jämna mellanrum och så får ni säga stopp när ni tror att jag är mager *ledtråd: jag har fortfarande inte gått ner ett enda gram på stjärten. Inte ett enda gram. Så nu har jag kontaktat Post- och Telestyrelsen och bett att min stjärt ska få ett eget postnummer. Så här kan vi ju inte ha det längre*

Så här ska familjen QfE äta den här veckan!

Måndag- dvs idag: Fläskytterfilé, broccoli- och ädelostgratäng *inte till barnen som tycker ädelost och chevré smakar kräks. De får potatisbullar*
Tisdag: Odd Molla krävde pizza. De får äta hämtpizza, Dr Evil och jag äter nog LCHF-varianten jag testade för ett tag sen och som var supergod! Tror receptet fanns hos Fru Gårman?
Onsdag: Bakad potatis med skagenröra. Vet inte vad jag ska låtsas ha som potatis- en avocado kanske?
Torsdag:Raggmunk/Squashmunk med stekt fläsk. Såååå gott!
Fredag: Köttfärslimpa med bacon och ungsbakad lök
Lördag: Det blev ingen Bambi i lördags för jag glömde tina köttet! Så det kör vi på den här lördagen i stället.
Söndag: Biff Rydberg med bea. Personligen tänkte jag tärna mig en polkabeta och steka på istället för potatis.

Luncher den här veckan lär bli lite si och så, men en plan är iaf lasagnen som är över från förra veckan, fläskpannkaka the GI-diot way samt minst en fetasallad. Skulle tro att det blir pizza över med.

I morrn när jag är mindre osnygg- dvs när mitt smink sitter på rätt plats- ska jag be Mumlan fotografera mina nya mössa! Ömma Modrens superduktiga kompis virkar dessa, och jag kan rapportera att de är hur varma och sköna som helst!! Hon är säkert inte omöjlig med att virka på beställning, hon producerar typ två per kväll eller nåt? Men som sagt- det blir i morrn det. Idag vill ingen se mig. Möjligen kan jag få Odd Molla att ställa upp på bild?

1 kommentar:

  1. Jag vann, jag vann!!!!;) Mailar dig när jag fått lille feber-Marodören i säng. Bra kämpat med kilona:) Kram!

    SvaraRadera

Vassego, här är Pratpinnen!