onsdag 9 februari 2011

Dr Evil- räddaren i nöden!

VÅÅÅÅÅR!!! Hur jag vet det? Man får ha solglasögon på sig när man kör bil! I lööööv it!
 
Dr Evil ä faaaan BÄST! Nu har vi en matsedel *observera att jag lägger till ett kolhydrattips- det kan man naturligtvis skippa!*:
 
Onsdag: Räkpaj till lunch med coleslaw, middag prinskorv med paprikasås och pasta, sallad
Torsdag: utelunch (sallad... trist....), oxrullader med Philadelphiaost och blomkålspuré/rösti
Fredag: svartvinbärskyckling (tror det ska finnas i frysen, annars går det fort att laga) och TACO till kvällen... det första jag ska göra när barnen flyttar hemifrån är att aldrig mer äta taco.... men lite kul ändå att det finns med som alternativ för GI-dioter. Men skippa chipsen såklart- duuuuh?
Lördag: broccolisopppa, raggmunk med fläsk till familia och fläsk med löksås och stekt äpple till mig
Söndag: Chevrélax (som även blir måndagslunch sen), kycklingfilé med rosépeppar och ädelostsås
 
Måndag- eftersom vi var och handlade igår och inte kommer hinna göra det igen före nästa onsdag: Chevrégratinerade polkabetor *jupp jag vet... men jag ÄLSKAR chevré och det var extrapris?* och kött i nån form- Bambi kanske?
 
Nu- mot kaffeautomaten och så tänker jag tulla lite på mitt förmiddagsmellis eftersom jag är hungrig: chevré (förvånad nån?) och salami!

6 kommentarer:

  1. Chevré kan jag äta på höjden, tvären, bredden och längden. Typ alltid. Blev ju väldigt intresserad av svartvinbärskyckling. Ska nog ut och köpa lite chevré idag. Om jag orkar. Förkylningen har slagit ut all matlust. Synd. Fast ändå inte...

    SvaraRadera
  2. Det värsta är att jag ALLTID glömmer att sätta på solglasögonen ! det syns VÄL i rynkorna rynt glona eftersom jag kisar alltid ;-).
    Åh , har nog missat att du är på nergång ?
    Är det GI typ ?
    Eller LCHF ?
    Jag är ju urusel på sånt..... Ibland börjar jag... morgonen LCHF...... till middag, en viktväktare.... på eftermiddagen... ingenting... å på kvällen ÅKF
    ( Åsas kalori frossa) bestående av lösgodis..... Öh....
    ♥Åsa

    SvaraRadera
  3. Kan inte jag få komma hem till er och äta varenda dag:) Det är det värsta som finns att komma på vad fan som ska lagas! Fast nu är det ju lätt, soppa 3 gånger om dagen....Kram

    SvaraRadera
  4. Singelmamma: Kycklingen är superlätt- jag kan slänga ut receptet. Till och med tonåringar äter *och gillar det?!* Fast annars funkar bara chevré med. ALltid!

    Johanssonskan: Joråsåatt. Det funkar faktiskt. Är en s k GI-diot, och det har gått så otroligt smidigt så jag nästan skäms lite? Jag kör strikt efter en bok med färdiga menyer (men kastar om dagarna samt får komplettera till småkidsen) och fuskar intet överhuvudtaget, vilket är lättare än att fuska lite=)

    Linda: JAAAAA! Kom hem till oss ska vi göda dig! Vill du ha pannacotta med- det FÅR man äta som GI-diot! Soppa låter jättejättetrist=(

    SvaraRadera
  5. Instämmer med Linda.
    Förutom att åktiden skulle ta lite väl lång tid så börjar jag gärna från och med nästa vecka att inta mina middagar hemma hos er.
    Självklart är jag villig att betala skälig ersättning för maten.
    Men som sagt, då restiden blir lite väl lång så tänkte jag att det skulle förenkla i veckorna om jag och hunden kunde bo hos er mer permanent. Självklart åker jag hem till mannen under helgerna - snygg, smal och positiv =)
    Osa sen

    SvaraRadera
  6. Jag kommer över på lördag och äter så kan ju du ta mitt fläsk eftersom jag (nästan) inte äter griskött. Ja? ÄLSKAR RAGGMUNK!

    SvaraRadera

Vassego, här är Pratpinnen!