fredag 18 februari 2011

Vad man minns nu och vad man minns i morgon

Jäklar vilken vecka... allt har gått i 220 och inte mycket har funkat. Men kul har jag haft, både privat och jobbmässigt, men skumt nog så slog huvudvärken till med full kraft när jag satte mig i bilen hem...*tack och lov körde Dr Evil*

Har gått ner ett och ett halvt kilo till, trots farhågor. Nu vankas det kyckling med fläsk, avocado och oliver, och kaaaaanske nåt litet glas vin till det. Sen tänker jag glo tomt rakt in i femtitummaren *hörde en skojig diskussion mellan två superrara, tjugoåriga KTH-killar som jag haft förmånen att få jobba med i två dagar: "öh asså, jag fick typ MUTA min tjej för att vi skulle köpa en stor tv bah liksom?" INSER Dr Evil vilken fantastisk fru han har som aldrig kan få nog av tekniska prylar??*

Odd Molla ska vara hos sin pappa den här helgen, utan att han har tillgång till en sambo som kan mata, städa efter, tillse samt betala för barnet. Det är första gången på 6 år. Jag kan säga som så att det har redan flaggats för att hon nog kommer hem redan lördag kväll... Men men: det ger oss desto mer tid med henne!

*samt förmodligen mer migrän. Men det skojiga med barn är just detta:
Om 20 år kommer jag inte minnas att hon gav mig huvudvärk och gjorde mig skitförbannad 8 gånger om dagen, jag kommer däremot minnas hennes skratt, hennes spontana kramar och hennes vackra blå ögon!*

4 kommentarer:

  1. Oj hoppas det går bra för henne då!

    SvaraRadera
  2. VA?! Ska du bryta vita linjen? Fast det är du värd efter att ha klämmit fler kilon:) Hoppas det går bra för dotra i helgen! Kram

    SvaraRadera
  3. Ja alltså.... nu ger ni mig dåligt samvete: han är korkad, inte ond. Han kommer mata henne med McDonalds och godis och låta henne härja runt för att sen lida av att hon blir skitjobbig och först då tröttna och köra hem henne- hon kommer definitivt överleva!

    Det var mer en betraktelse om att det ar ju inte det jobbiga j!g kommer minnas av att hon kom hem en dag extra, utan det fina:-)

    Linda: det blev inget vin, men 6 veckor har gått så rent tekniskt....:-) jag tänkte dock hålla vita linjen, men inte riktigt lika strikt, så ett glas en gång i veckan är ok. Det är det där med att sluta vid ett när det finns vin till tre bara...

    SvaraRadera

Vassego, här är Pratpinnen!