tisdag 1 februari 2011

Ett liv tack, plusmeny. Och en extra stor pommes!

Helvete också. Jag vill inte se "Halv åtta hos mig", men jag får ingen fason på tv-n? Och Dr Evil är inte hemma, Mumlan är inte hemma, Odd Molla är rent fysiskt hemma, men hos henne är det ju aldrig "nån hemma" så vaffan förväntar jag mig??

Frågan är om choklad hjälper i det här tillståndet... eller glass kanske. Eller möjligen att Odd Molla flyttar till sin pappa- det sistnämnda skulle definitivt hjälpa upp läget just nu! Det, en näve Valium och en rejäl whiskey är nog precis vad som skulle göra den här kvällen fulländad!

Men just det. Det får hon ju inte för hans nya fru. Attans också. Ska man tala om det för henne eller ska jag fortsätta agera sophink för hans brist på ryggrad och hennes överskott på vad-det-nu-är-i-kroppen-som-ställer-till-ADHD?

Seriöst: äter de ostglass i det där programmet? Har jag missat nåt?

3 kommentarer:

  1. Veklingar till pappor utan ryggrad och med en tokig kärring som bonus vet vi allt om här med...Fy fan...
    Ostglass låter för äckligt! Kram

    SvaraRadera
  2. Ramlade in på din blogg...vill bara säga hej!

    SvaraRadera
  3. Oj! Och en promenad lär ju inte vara bästa botemedlet. Nä skämt å sido. Jag har en kompis vars tonåringar (plus en som just blivit 20 år) bor mest hos sin pappa, för att pappan hotar tonåringarna med att de aldrig får träffa honom om de bor hos sin mamma och för att han processar om pengar som han säger mamman ska betala till honom. Även när tonåringarna stundtals bott heltid hos sin mamma. Vet inte om jag är alltför otydlig, men ett djävla kräk är mannen i det fallet.
    Ostglass låter rent superäckligt om du frågar mig.

    SvaraRadera

Vassego, här är Pratpinnen!