måndag 22 mars 2010

Empati på tub ger nya friska tag!

Min soliga roliga helg blev inte så glad som jag tänkt mig.... Förutom den fullkomligt urtrista plikten att stå i kiosken på handbollscupen (tack och lov var Dr Evil med, annars hade jag nog fallit i koma tror jag) så tycker jag det är jobbigt att se Odd Mollas matcher, på nåt sätt ser jag hennes sårbarhet mycket mer när hon är i såna sammanhang och jag kan nästan inte bärga mig- jag satt på fullt allvar och kände att jag ville gå ut på planen och dra tag i armen på en ful mager vampyrunge som stod och väste åt min dotter, för att inte tala om ledarna: jag vet att de bestämmer, det är deras planhalva och inte min och det är nyttigt för Molla med lagsport, men det skär i hjärtat när de skriker åt henne att hon måste koncentrera sig- hon kan ju inte det! Hon ser bollen och hon vet att hon ska ta den, men när de skriker åt henne att samtidigt hålla positionen, vara med, kolla fotarbetet och joooobbbaa-frammåt-nurå-tjejer så slår det slint i hennes vackra huvud, hon fryser till och vet inte vart hon ska ta vägen? Och för mamma gör det jättejätteont att inte kunna ta smällarna och parera hennes väg, för mig spelar det ingen roll att det kanske är bra för henne- det gör ont i henne när de får henne att känna sig korkad och det gör ont i mig med!

Sen var det släktmiddag.... Jag gillar mina systrar och mina svågrar, men min mamma är lite..... ska vi säga virrig just nu, för att använda ett snällt ord? Förvånande nog så gick det ganska smärtfritt, det var bara vi som drabbades av utspelen- mest husets värd, den stackars Skitsvåger d ä- och inte en enda gång var det Reinfeldts fel att maten var för salt, eller di däringa kommunhussvinen som bara skor sig på andras fel att det snöade, och inget om stackars vårdtagare som måste bo åtta stycken i en skokartong medans enhetscheferna smörjer kråset- hon var inte ens hatisk mot ingenjörer under hela middagen! Men det gör henne bara uthärdlig- inte till ett trevligt sällskap.

Men nu är det måndag, soliga roliga måndag istället och det är nya friska tag! Jag har avnjutit massage och låååångt frisörbesök. Har en frisörskola i närheten, och de små rara tjejorna (är bara såna, har inte sett en enda kille faktiskt nån gång där?) är supergulliga, valpiga och snavar över varandras fötter för att få pyssla om en- man får kaffe och hårbottenmassage och massa snaskigt skvaller om tjejerna på de andra linjerna *bland det bästa jag vet är ju som väl känt att tjuvlyssna på fjortisar, de är så söta så jag bara vill ta hem dem och ha dem i en låda!!*Nu är långa tråkluggen borta och jag ser återigen ut som en glad och pigg kakadua=)

Nu har jag ätit lunch och ska kolla över lunchpromenadsutbudet tänkte jag. Thank you for listening, over and out!

2 kommentarer:

  1. varje gång jag går till frisören är jag bitter redan innan. för jag vet att det kommer kosta typ 1400 kr för mitt helvete till hår.
    men sen, när jag sitter i tvättstolen som har inbyggd massage, värme och nån tvättar mitt hår på det där mysiga frisörsättet är det helt plötsligt värt varenda spänn!
    man blir fan blåst varje dag! ^^

    SvaraRadera
  2. Skitsyster D.Ä23 mars 2010 kl. 22:50

    Min mat var inte salt!!!!! Oavlönade som jag har inte råd med salt. Trots att vi gift oss rikt(har inte luskat ut bankkortskoden än)

    Så om Mumlan plötsligt försvinner om ca ett år beror det på att hon fyllt 14 o blivit instängd i en låda?

    SvaraRadera

Vassego, här är Pratpinnen!