torsdag 4 mars 2010

Udda Molly

Jag är jättejätteledsen Odd Molly the märke- men jag tycker ni är för dyra!! Jag frågade min Ömma Moder, den ytterst kompetenta sömmerskan (då menar jag inte att hon är bra på att lägga upp byxor eller lappa barnjeans- min mamma har sytt skinnjackor för skojs skull, den nivån pratar vi!) och hom fnös föraktfullt och sa att "tssss, den där är en baggis att sy, omlottkjolar gör jag på en kvart!"

Så nej tyvärr. Jag tänker inte ställa mig i kö och betala 1500:- för en i en butik, eller drygt 2000 på Tradera. Jag tänker ropa in en vid begagnad jeanskjol på Tradera och sen låta Ömma Modren sy sin omlottkjol på en kvart- tror dock hon överdriver där, men mätning av mig och trä tråd i symaskinen lär det nog ca 45 minuter- och sen ska jag tråckla volang själv. Pilutta dig!

P.S Om det gör att ni förlorar pengar och blir lite ledsna för det, skickar jag gärna en 50-lapp till er till en kopp kaffe och en torr kransjävel. Blir det bra? Puss och kram!




2 kommentarer:

  1. Kommer att bli toppen, ser fram emot att få se den tillsammans med nya bootsen :o)

    SvaraRadera
  2. Härlig humor! Me like! Pssst: jag tycker också Odd Molly blivit på TOK för dyra....ser fram emot att få se kjolen (vilken lyx att ha en mamma som kan sy, du får egna, unika och figuranpassade plagg).
    KRAM!

    SvaraRadera

Vassego, här är Pratpinnen!