tisdag 30 mars 2010

Jag är bedrövlig!

"Jag har sett människor som är trögare än jag - och sävligare... och till och med stillsammare, lojare och latare än jag. Men de var döda."

Detta citat droppades av den oefterliknelige Mark Twain. Helt otroligt- killen har varit död hur länge som helst och lyckas ändå sätta ord på min tillvaro år 2010. Jag gör inte ett SMACK om dagarna!! Igår skulle jag skriva en ansökan, men av nån anledning blev det inte så. När Dr Evil kom hem och frågade vad jag gjort, så kunde jag inte ens svara på det för jag vet faktiskt inte? Hela dagen gick och jag har inte gjort nåt spårbart överhuvudtaget!

På kvällen sedan började jag läsa en bok, och kunde inte lägga den ifrån mig förrän den var slut. Häpp- dygnets enda slutförda uppgift!

Idag ska jag på mitt första möte på Trygghetsrådet. Har jag plitat ihop en bra ansökan för att ha med mig dit som exempel på hur jag marknadsför mig själv? Nej.... Har jag borstat tänderna än? Nej.... Har jag ens funderat på hur jag ska börja min ansökan? Nej..... Har jag surfat Aftonbladet, bloggar, Facebook, brödrecept och min mail? Ja. Men det är också allt jag gjort de senaste veckorna!

Läser om alla andra i bloggar och på Facebook som far runt som skållade råttor nu inför påsk för de ska ha hem hela släkten, anordna påskäggsjakt för sina små telningar, slakta fåret de kärleksfullt fött upp under året för att kunna stoppa sin egen korv, köpa 14 kg godis för att göra minipåskägg till grannskapets barn, stryka sina gardiner som ska hängas framför de nyputsade fönstren samt kammat sina husdjur varje kväll för de behö-ö-ö-veeeeer det den här årstiden. Min enda uppgift inför påsk var att införskaffa ett trepack av H&Ms extratjocka gosiga strumpor till min underbara svärmor. Har jag gjort det? Nej. Är jag en dålig människa? Ja, tämligen får man nog säga?

Jag har sett människor som är trögare än jag - och sävligare... och till och med stillsammare, lojare och latare än jag. Men de var döda. P.S De luktade dock lite värre än jag.


Är inte Mark förresten påfallande lik Tom Selleck?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vassego, här är Pratpinnen!