tisdag 23 mars 2010

Fantastisk genpool jag fört vidare


Som alla vet men få erkänner, så är jag kass på att laga mat. Dock besitter jag en fantastisk kreativitet, som ofta uppväger detta sorgliga faktum? Detta, t ex är ett exempel på dagens lunch. Det är en stekt bit av en död lax, kokt broccoli, stekt svamp samt det kokta ägget jag glömde i morse och Kelda thaisoppa som sås för jag orkar inte göra nåt annat. Vid närmre eftertanke så tror jag sparrissoppan varit godare, men man tager vad man haver som vargjägarna dessvärre brukar säga. Gott och nyttigt- halleluja!

I eftermiddag ska Odd Molla baka lussekatter.
  1. Molla GILLAR lussekatter
  2. När det är påsk ska man äta gula saker
  3. Mamman gillar också lussekatter
  4. Det är russin i. Det är nyttigt med torkad frukt
Jag ska försöka övertala henne att låta åtminstone halva degen bli saffranssemlor i stället, men jag ser faktiskt lite fram emot lussekatter också? Undras om de smakar bra ihop med kycklingjuice? *påskmust. Paketen med apelsinjuice har ju apelsiner på, äppeljuicen äpplen på, så enligt mina barns logik är påskmust kycklingjuice. Punkt* Lite kul är även att gudmor Caroline kommer idag, vi ses alldeles för sällan så varje gång det trots allt blir av är lite av en fest- och fest firas bäst med lussekatter, åtminstone om Molla får bestämma och det får hon för det är hennes gudmor.

Återkommer med rapport senare! Thank you for listening, over and out.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vassego, här är Pratpinnen!