tisdag 22 maj 2012

Coolish Ömma Modren

Det blev en viss modifiering av vår köttfria måndag igår.... en smärre. Istället för svampsoppa blev det korv- och halloumipanna. Men det enbart Dr Evils fel- han hade städat undan receptet på svampsoppa! Om man nu inte har ett kök utan alla köksgrejer i vardagsrummet, då kan man ju inte hålla på och hålla ordning på saker genom att lägga in dem i samma skåp som recepten BRUKAR vara i, han måste ju förstå att det ska ligga i en eller flera högar över hela vardagsrummet för att jag ska hitta. Ibland fattar jag inte hur han tänker.
 
Men eftersom vi kör veckomatsedel så är svampsoppan bara flyttad till en annan dag. Ingen fara på taket alltså. Mollas leoklänning blev btw smashing! Vi körde en postorder tvärs över med rubb och stubb från Gina Tricot *ni vet dem med de speniga dockorna?* och min dotter är en ganska späd liten varelse alá gänglig tonåring. Alla kläder var i stl 36- utaom capribyxorna som jag måste byta till stl 40. Fatta- s t o r l e k 40! På en 13-åring som drar 34 på HM? There is something fishy around here....Men snygg blev hon, det skall erkännas.
 
Idag ska jag anmäla myror i storlek med Jack Russels som äter upp vår sommarstuga, maila Rusta om vår 6 månader gamla gasolgrill som tvärdog i helgen, Dr Evil är och lämnar i n vår bil av 2010 års modell vars hjullager skurit och det går inte på garantin och köksgolvet är fortfarande i spillror. Min lösning? Jag tänker köpa ett nytt träningskort. Jag vill slå på saker. Det känns som att slå två feta flugor i en smäll=)
 
Men det är sol i Mårrans land och mina fötter är inte svullna längre och min Ömma Moder fyller 60 år i morrn! *Jag brukar fortfarande säga ca 50-ish när folk frågar.... jag hänger inte riktigt med. Å andra sidan ser hon inte 60 ut* så jag är ursäktad och vi kan snart bo i stugan jämt och det är varmt i poolen. (Och mina kissar finns i stugan med. Om inte myrorna ätit dem med vill säga?) Så det finns ljuspunkter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vassego, här är Pratpinnen!