fredag 4 maj 2012

Saker jag är hysteriskt allergisk mot på Facebook

I ett modernt samhälle tillämpas inte spöstraff. Dock finns det överträdelser vid användning av Facebook som jag banne mig tycker är dignitet nog att återinföra detta!

  • att benämna sig själv som "man" samt i tredje person. T ex "då har man druckit lite kaffe och så ska man jobba idag då rå" Finn fem fel liksom?!
  • att prata bebisspråk. Det heter TRÖTT, inte tlött. SOVA, inte tova. MAMMA, inte mamiiii. Seriöst? Don´t make me destroy you!
  • att referera till sin partner som "karln". Herrejisses. Är det till att vara gift med Kronblom eller?!
 
Det var allt. Jag behövde bara få det ur systemet kände jag. Thank you for listening. Over and out.
 
Mvh tolerans_is_not_my_middlename_74

12 kommentarer:

  1. Goj mojjon vännis

    hahaha, jag håller med ! "man" är det absolut värsta jag kan läsa hehe, å det är många.... måååånga som skriver så...
    Ha en finfin dag !

    SvaraRadera
  2. Hahaha folk är inte kloka.Själv är jag lite alergisk mot FB överhuvudtaget ;)
    Kram

    SvaraRadera
  3. åhhhh jag kan falla i fällan och skriva "man" Förlåt:))))))) Men jag har lite svårt att sätta mig först i både tankar, skrift och annat..sant!! Min akupunktör..till och med han, säger eller vill förbjuda mig att benämna mig i meningar där jag säger man... Förlåt igen:))

    SvaraRadera
  4. Åhh, jag säger både "man" och "karln" tyvärr, men ironiskr. Haha.. Och inte på Facebook för det är jag totalt alergisk mot i sin helhet. Sätter inte min virtuella fot där... Kram

    SvaraRadera
  5. Lyssnar "man" :-D på tv eller radion kan jag bli tokig på alla som inte tar ansvar över sig själv och säger JAG.

    Men fnissar lite åt ditt inlägg det gör jag.
    Kan också bli lite allergisk ibland, men vet att bästa sättet är att logga ut då.

    SvaraRadera
  6. Hahaha! Jag bryter nog förmodligen mot nån av dina regler då och då! Kram

    SvaraRadera
  7. hitta inte " GILLA " knappen... // MaMo, Flygande Holländare

    SvaraRadera
  8. Haha, jag är nog rätt mkt man gissar jag utan att ha riktig koll. Def man på bloggen men då menar jag inte jag utan hoppas på att jag har fler som tycker som jag...

    SvaraRadera
  9. Åh dessa saker och många många andra.
    facebook är en aldrig sinande källa till störighet.
    Folk alltså. Så jobbiga.

    SvaraRadera
  10. Hahhhaa, mitt i prick! "Man-sjukan" är lika hemsk i alla sammanhang men värst är de (alltid mammor) som i sitt status sriver: <3 mina barn.
    Jaha? Är det något som de behöver påminnas om eller?

    SvaraRadera

Vassego, här är Pratpinnen!