onsdag 2 maj 2012

Stjärnanis is da shit

Nu kan jag inte tänka på annat än jordgubbar och lakrits. Helgens uppdrag blir pannacotta med stjärnanis och hallon eller jordgubbar.
 
Dagens uppdrag blir att inte tänka på grapefrukt. Det kan tyckas enkelt, men icke. Sen kilar tankarna iväg en del utomhus med. Det är massor av sol i Mårrans land idag, och här sitter jag innanför lyckta dörrar och otvättade fönster och trängtar efter solljus? 
 
Men i helgen så.... i helgen ska jag vara i sommarstugan ,bara vara och ligga i solen vara på STCC för det har jag lovat Dr Evil och min chef.  Ridå. Solglasögon, ljudbok och kanske finns det öl. Häpp! Jag ska nog överleva det också=)

6 kommentarer:

  1. Haha... ja, så mycket längtan när solen kommer som tyvärr krockar med den där förbenade verkligheten. Hoppas du får ihop det. Kram

    SvaraRadera
  2. STCC?! Varför? Finns mycket bättre saker att göra:) Kram

    SvaraRadera
  3. Hmm. Lakritsmuffins? Med jordgubbssaft? My treat;)

    SvaraRadera
  4. ( STCC, det är väl man föredra ! ) eller är det bättre att istället
    sitta, och lata sig, på en tomt vid en sommarstuga !! Men var glad, dom
    sa på vädret att det skulle bli mindre fint igen, så njut av din
    pannacotta med stjärnanis och hallon eller jordgubbar.... you are worth it !

    SvaraRadera
  5. Amen nu dog jag, tänker på jordgubbar och grapefrukt och måste...måste bara köpa det på min väg hem snart, åhh vad gott!! Stor kram:)

    SvaraRadera
  6. Det är ju som att svära i kyrkan att inte tänka på grapefrukt. Jag har alltid kylen full annars blir det hispan nästa.
    Kram

    SvaraRadera

Vassego, här är Pratpinnen!