onsdag 30 maj 2012

Vem behöver duscha?

Fanns det inte en film som hette "Betty Blue (37,5 grader på morgonen)"? Vaknade till inte 37 men 7 grader i morse och bestämde mig pga detta att skippa duschen. Att springa ut och kissa i kylan kan jag stå ut med, men banne mig att jag ställer mig i en halvljummen dusch där varmvattnet riskerar att slut närsom i det läget! Men annars var det faktiskt rackarns mysigt att sova i stugan inatt, jag klamrade mig fast vid en varm Dr Evil och låg och tittade på molnen genom fönstret tills jag somnade. Och det där med hygien tror jag är överdrivet- man behöver inte duscha varje dag? Det gjorde de aldrig på 1800-talet, då bodde det minsann folk i vår torftiga lilla stuga utan minsta lilla dusch eller rinnande vatten (Inte ens vattenkokare?! konstaterade Molla häromdagen när jag påtalade att förr hade de inte heller nån mer spis än den järnspis vi har i köket apropå vår trasiga Rusta-spis) Att de sen är döda allihopa beror förhoppningsvis inte på vare sig dusch- eller vattenkokarbristen får vi anta...
 
Den Flygande holländaren gjorde en intressant iakttagelse igår: vi har hela alfabetet av bilar hemma- från A4 till Z4=) Tyvärr hade jag ingen kamera på mig vid tillfället, men ska försöka föreviga det hela. Nu har jag precis avnjutit en plock-ihop-sallad *mer plock-ihop än sallad om jag ska vara ärlig, det var räkor, ägg, oliver, guacamole, fetaost och så några ynkliga gröna blad i botten!* från det lokala ICA som sedan intagits på min favoritplats Myrstråket. Som man brukar säga: hellre myror i brallan än insektsfri i Mårrans lands lunchrum!
 
Back to business. Thank you for listening, over and out.

3 kommentarer:

  1. Vi har ju haft ett 1700-talstorp i flera år, utan rinnande vatten, men med vattenkokare! Och ja, man överlever finfint utan att duscha på en vecka. Men någon gång ibland är det skönt att åka till sjön och få hela kroppen och håret tvagat! :)
    Nu när vi bytt upp oss till ett 1800-talstorp ska vi dra in rinnande vatten och en varmvattenberedare. Dock ingen dusch. Än.

    SvaraRadera
  2. Haha,, Övereklamerat är det med dusch och jag nästan skäms när jag vill duscha både morgon och kväll. Lite oduschat dör man inte av. Kram

    SvaraRadera
  3. Skulle bara vilja påpeka att det verkligen inte bara var på 1800-talet man inte duschade varje dag. Min hud skulle gå upp i rök om jag gjorde det. Tvätta av sig och se till att lukta gott räcker de dagar man inte duschar och jag känner mig inte ett dugg ohygienisk lr skitig. :-)

    SvaraRadera

Vassego, här är Pratpinnen!