måndag 7 maj 2012

Svarta Malin goes shopping

Det är måååååndag morgon, och mitt huvud känns så tungt..... eller nja. Inte så tungt, snarare lite svidigt övertrött. Men jag var å andra sidan trött redan i går kväll. Om nån på Ica Maxi i Linköping igår såg en medelålders dvärg gömma sig vid godishyllan så var det bara jag som i min jakt på Dr Evil *som man ALLTID hittar vid godishyllan när han försvinner!!* kom på mig själv med att tre gångar upp och ner, från pastan till den torkade frukten, gick och dansade med vagnen och sjöng "Svarta Malin". När jag väl upptäckte det antog jag en betydligt lägre profil och var glad- men inte lika glad som de antar jag- att inte mina barn var med.
 
Det har diskuterats en hel del om Blondinbellas utvik på sistone. Man kan tycka vad man vill om utvik överlag- med tanke på mina utfall om objektifiering av kvinnokroppen i vanliga fall så är jag faktiskt inte så avogt inställd till just utvik, de känns mer som en egoboost samt ett ganska medvetet val?- och man kan tycka vad man vill om Blondinbella, men jag gillar henne, jag tycker hon är modig och framförallt- jag tycker hon är en bra förebild för unga kvinnor av idag! Hon är driftig och tar sig fram för egen maskin, och så backar hon inte för att våga visa hur otroligt vacker man kan vara i normalstorlek (precis som Mollys Sandén, en så överjordiskt söt liten varelse att man måste blinka när man tittar på henne för länge) Och jag kan känna ett ansvar som "gammal" (i det här fallet äldre än Blondinbella, dvs vi kvinnor som är kanske... mellan tummen och pekfingret.... över 30? Nånstans så?) föratt vi ska lyfta den här tjejen och inte hugga henne i ryggen *JA Linda Skugge. Det är dig jag menar. Fyyyyy på dig, skämmes ta mig faen!* Den gamla sanningen gäller här, precis som på så många andra områden: att du inte gör som jag betyder inte att du gör fel!
 
Så heja Blondinbella. Du är så förbannat bra! Och snygg! Låt ingen inbilla dig nåt annat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vassego, här är Pratpinnen!