torsdag 10 maj 2012

Idag vill jhag ha hjälp igen, men det är lite viktigare den här gången

Idag är jag på mitt hemmakontor och jobbar, vilket känns som en ofattbar lyx!! Fast jag egentligen kunnat ta en rejäl sovmorgon och ändå vara på plats samma tid som vanligt, sov jag istället "bara" en halvtimme längre och hade istället en låååång ostressad morgon där jag åt frukost i lugn och ro, valde kläder, läste tidningen- allt det där som startar dagen på ett bra sätt! Nu är jag på plats, väntar på uppkoppling mot uppdraget, dricker gott kaffe och väntar på att vänligt sinnade människor ska börja droppa in. Fantastiskt!
 
Jag ska slänga mig ut i lite nya, okända utmaningar idag, vilket är läskigt men skoj. I helgen ska vi till GÖteborg, vilket jag för en gångs skull ser fram emot, där Dr Evil ska springa Göteborgsvarvet och Mumlan med älvkompis och jag ska bara såsa runt.
 
En viktig sak.... den här bloggen är mina barns morfars *Nope,jag drar mig inte en minut för att spela på er empati!:-)*  och min styvfars blogg (känd här som Mamo eller den Flygande Holländaren). Han har cancer av den jävligare sorten och har satt som mål att samla in 25 000 till forskningen innan jul under slagordet Fuck Cancer. Just nu ligger han inne för strålning och kan inte göra så mycket väsen av sig, så jag har på eget bevåg bestämt mig för att köra det här racet tills han är på benen igen *för när han sitter i rullstol är han livsfarlig- han kör över allt och alla- så vi hoppas verkligen, verkligen att det blir just "på benen":-)*
 
Man behöver inte skänka en månadslön- själv har jag skänkt ynka 50 spänn!- men jag har i genomsnitt 50-100 läsare här om dagen. Om alla ni fina, fina 50 st läsare skänker 50 spänn har vi tillsammans samlat in 10% av hans mål!
Oddsen för att drabbas av bröstcancer som man är mindre än 1 %. Från början var hans odds att överleva nånstans där också. Men han lever än, och han kommer samla in de här pengarna. Jag vill hjälpa till. Vill ni? Snälla?
 
Sms:a Besegra 6275 till 729 88 för att skänka 50 kr. Vill ni kan ni lämna ert namn efter, t ex Besegra 6275 QfE.
 
Tack  ni fina! 
 

9 kommentarer:

  1. Snyggt initiativ - jag har nyss messat!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :-) Och vad kul med d hundra procenten,.vad duktig du är!! Kram

      Radera
  2. Hello

    Jag e på, Min kusin har äggstockscancer och genomgår behandling just nu så jag vet vilket jävla skit det är. Fuck cancer!

    SvaraRadera
  3. Ja Fuck cancer big time!! Har messat......Kram

    SvaraRadera
  4. Har oxå skänkt¿, i kissarnas namn =). 50:- kan man avvara så fler slipper hamna i vår situation förhoppningsvis i framtiden. =D

    SvaraRadera

Vassego, här är Pratpinnen!