måndag 14 maj 2012

Vårveckan inledd

Stort, stort, varmt och ödmjukt tack till er som bidragit i kampanjen för att rädda vår utrotningshotade holländare. Det betyder mycket för honom!
 
Min brist på uppdatering under helgen har dels berott på att vi bevistade Göteborg för att åse Dr Evil ränna Göteborgsvarvet, men även en vattenskada hemma. Nu bor ju vi tack och lov i hyrlägenhet, så förhoppningsvis är det bara att luta sig tillbaka och låta nån annan fixa, men det är ju fortfarande ett bärande, stökande, rensande och kånkande av möbler fram och tillbaka då hela köksgolvet ska brytas upp *lägenhetens enda snygga golv.... vad är oddsen liksom? Jag ska försöka få ett nytt rutigt. I LÖÖV rutiga golv!*

 Det är inte det att min inspiration tryter (vilket brukar vara fallet när det blir glesare mellan mina blogginlägg) utan just nu lever jag helt enkelt ett väldigt tråkigt liv- det händer helt enkelt ingenting att blogga om. Och jag vill ju inte tråka ut er. Nu har min chef dock gripits av medlidande och gett mig en dator jag kan ha när jag pendlar, så jag ska kunna jobba på bussen. Jag tror även den blir aaaaningens lättare att kommentera hos er med än med min mobil:-) Lite konstigt det där..... att få en fetingdator med värstingkapacitet hade inte varit några som helst problem, men då jag ville ha en väldigt liten lätt minipc som går ner i handväskan och som i princip går att skriva text och maila med (samt surfa) för några ynka tusenlappar, det var inte helt lätt! Den måste ju kunna supportas och innehålla vissa program- eftersom företaget HAR en licens måste de tydligen tryckas in i min dator... och få mini-pc klarar att dra runt illustrationsprogram, något jag vä-hä-äl-digt sällan använder, men det är tydligen inte huvudsaken. Och när vi slutligen enades krävde jag en röd dator- inte för att jag är kräsen, utan för att det redan finns ett antal små gråa/svarta datorer hemma, och jag vill inte riskera att ta fel i brådskan på morgonen!

Och en sak till förresten: vart tog våren vägen? Jag fryser om tårna!! Och vi lär få flytta ut i sommarstugan med tanke på att vi inte har något kök hemma.... vi kommer frysa ihjäl. Eller så får vi elda brasa, ljus, ha filtar och mysa i sängen. Det är också en variant!
 
Thank you for listening, over and out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vassego, här är Pratpinnen!