tisdag 29 maj 2012

Flipp och flopp of gårdagen

Sicken vecka..... det har gått ganska bra att bo i vattenskadan, det har ju liksom bara fattats en kvadrat mitt i köket, annars rätt lugnt. Nu däremot är det damm, damm, damm och damm samt skruvar som sticker upp ur den renskrapade betongen, och eftersom det är en gammal 40-talskåk med allsköns skit i väggar och golv tar jag mina husdjur och barn (samt redan förmodat lungskadade kemist) och drar till sommarstugan. Där måste jag ta itu med dasstunnan innan vi kan bo där. Samt duschen. Samt myrinvasionen. Samt att vi måste elda som små tokar eftersom det är kallt. Samt att såväl grill och spis är trasig. *Här vill jag slänga in en blänkare om Rustas kundservice, vilken inte alls är vad man kunde tro? Inte nog med att de är artiga, trevliga och tillmötesgående- igår blev jag dessutom uppringd av min handläggare där som bara ville säga att han för tillfället inte hade nåt nytt att berätta men att han inte glömt bort oss och bad om ursäkt för att det tog sån tid- jag skickade in reklamationen i fredags förmiddag=) Heja Rusta helt enkelt!* Så det här med matlagning kan bli lite halvsvårt? Dr Evil föreslog ett pizzakit, men that is not so GI, och nu är jag ju ändå på rätt väg, så jag får lösa det där. Vad jag EGENTLIGEN vill äta är lax med ädelsost, bacon och svart linssallad, men Dr Evils mördande blick sa mig att det nog blir nån form av falukorv, den kan man ju i värsta fall äta rå......
 
Trots ytterst tråkiga omständigheter tog jag mig iväg på afro igår. Jag och min kollega som också berörts av samma händelse hade redan bestämt att vi skulle köra afro på eftermiddagen, men det var med blandade känslor vi tog oss iväg (jag hade redan lovat Mumlan, så att ställa in var inte ett alternativ) men det frigjorde faktiskt en hel del och man tänkte betydligt klarare efteråt!Rekommenderas- även om min rumpa inte håller med idag.
 
Såååå.... topp- och botten 3 för idag alltså!
 
Topp!
Rustas kundtjänst
Att bo i sommarstugan
Afro
 
Botten=(
Mitt köksgolv
Träningsvärk i rumpan
Att bo i sommarstugan i arktiskt klimat
 
Egen kategori not-so-good
Dasstunnan (say no more)
 
Egen kategori hoppsan-sicken-tur!
Min fjärrnyckel funkar trots sitt femminuters bubblande i Skitsysters katts vattenskål!

5 kommentarer:

  1. Jag fokuserar på det viktiga i det här inlägget.
    Maten.
    Laxen.
    Recept tack!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe, jag misstänker att det inte var falukorven du menade.... Jag återkommer :-)

      Radera
  2. Dasstunnan bleve nog mitt största problem;) Kram!

    SvaraRadera

Vassego, här är Pratpinnen!