torsdag 12 april 2012

Barnarbete eller "Vem behöver egentligen RUT när det finns svartjobb"!

Jag inser att jag är något av ett unikum, men faktum är att jag är alldeles för lat för att INTE åka kollektivt? Tog bilen i morse, och det är verkligen en markant skillnad på att sitta och köra en timme på en fånig skogsväg *det där kan ha varit en smärre överdrift, men det är inte långt ifrån?* och att sitta och bara åka med en buss. Det enda som var bättre var sittkomforten=)

 

Har gjort ett tappert försök att komma igång med powerwalks, men som vanligt är det det här med tiden… folk som glatt kvittrar "men alla kan avsätta en timme till att trä-hä-na" borde
a) ha en fet smäll
b) praktisera hemma hos oss en vecka.
 
Och igår var en LUGN dag? Men jag kom hem, lagade mat, hade tvättstugan, la in två Blocketannonser, betalade räkningar, mötte upp Odd Molla hos en kompis och sen var klockan halv tio? WTF liksom? Och om samma person nu kvittrar "men man kan trä-hä-na på morgonen" tar jag fram en vedklabb: jag tänker ICKE gå upp halv fyra för att powerwalka?! Man motionerar inte på tider när man möter folk som är på väg till eller från krogen liksom, det säger sunda förnuftet itself. Punkt.

 

Idag ska jag dock ta mig ut- lösningen heter "muta barnen med pengar för att de ska ta över veckostädningen". För en väldigt rimlig peng har jag tidigare fått mina barn att köra veckostädningen av vår pyttelägenhet, och jag hoppas kunna köra den i dag också. Det skulle rädda, om inte mitt liv så i alla fall mitt midjemått. Såväl svartjobb som barnarbete- så skjut mig då?

 

Haf en bra torsdag vänner. Mitt personliga mål idag blir att inte somna vid skrivbordet *kan ha hänt en liten, ytterst kort sådan incident igår*  samt ta en promenad på lunchen (inte för midjemåttet men för att som sagt kanske slippa gårdagens incident* Tata som Mrs Metal skulle sagt!

3 kommentarer:

  1. Det är svårt att få tiden att gå ihop med träning, familj, jobb och liv.
    Vissa perioder i livet går det inte.
    Då får man se vardagsmotionen som något bra.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Ja herre gud det där med tiden att träna! Inte ens NU, när jag köpt mitt förbaskade motionsband, får jag till det varje dag. Är glad om jag får till det tre gånger i veckan. Det går ju för fan inte!!

    SvaraRadera
  3. Barnarbete. Svartjobb. Kalla det vad sjutton du vill men det funkar jäkligt bra för mig i alla fall. Moa städar och jag betalar! Win-win situation kallar jag det:))))Kram

    SvaraRadera

Vassego, här är Pratpinnen!