fredag 13 april 2012

Tiramisu på en höft *när inte ICA har vad jag vill men det blir bra ändå*

Alltså.... ni vispar två äggulor med honung, och rör sen ner vanilj och kesella, den feta. Sen tar ni mandelkubb och blöter snabbt upp dem i kaffe och whiskey. Sen- nu kommer det fina här- VARVAR ni det här i en fin, fin skål. *eller två eller tre eller så många ni nu är* Sen ställer ni in det i kylskåpet tills er biff och grönpepparbea- för vem äter inte det liksom? - är uppätna och tallriken skrapad och vinglaset sådär halvfullt- inte halvtomt, aldrig halvtomt- och pudrar kakao över.
Sen. SEN.... smakar ni och flämtar till av hur fruktansvärt värt livet kan vara att leva.
Det ni brudar. Det är sådana här saker man får hår på bröstet av.

6 kommentarer:

  1. Något (mer) är väldigt fel på mig, jag gillar inte tiramisu...

    SvaraRadera
  2. Jag tycker både det ena och andra om tiramisu men du är ju för tusan briljant. Hurra för att jag hittade hit, på en fredag och allt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ooooo tack tack tack. Jag rodnar. Mer sånt=) Och välkommen!

      Radera
  3. Tiramisu är ju mumma.

    Ha en trevlig kväll!

    kram

    SvaraRadera
  4. Är nog mer åt Osloskånskans håll, men med din beskrivning är jag beredd att göra allt för att få smaka! Låter underbart gott. Hur snabbt ska man blöta mandelkubben? Hinner man dricka emellan?
    KRAM!

    SvaraRadera

Vassego, här är Pratpinnen!