onsdag 18 april 2012

Det är den där tysken igen!

Jag har sovit hela natten, hela bussfärden och skulle förmodligen kunna sova ett bra tag till. Dock har jag vissa spärrar mot att sova på jobbet *arbetade faktiskt ihop med en fantastisk farbror som närmre två meter lång brukade lägga sig under sitt skrivbord på lunchrasten och sova djupt. Underbar man. Jag hävdar fortfarande, efter tre år, att det borde vara en mänsklig rättighet för alla människor att ha en egen Lars på sin arbetsplats!* så jag får väl vänta tills bussen hem. Eller möjligen avdelningsmötet vi ska ha i afton, sådana borde man faktiskt få sova på? Det kommer ju ändå ett protokoll efteråt?

Min Berlinweekend riskerar att brinna inne... den tyske bilhandlaren bråkar HELA tiden? Ligger inte det i sakens natur, att han ska vara intresserad av att bli av med en bil, inte avskräcka folk? Ungefär som att jag måste in till min bank för att avsluta ett gammalt kreditkonto jag insett är väldigt onödigt att ha kvar- jag fick öppna det via telefon, det var inga problem, men för att avsluta det måste jag gå in till banken, dvs att för att få lämna TILLBAKA pengar så måste jag legitimera mig, men inte för att få ut dem (om man nu inte räknar med telefonbankens säkerhetskontroller som legitimation förstås) Lite festligt sådär=) Med lite tur kan vi åka nästa helg istället, men då brinner istället en trevlig tillställning inne. Aldrig får man vara riktigt nöjd (I-landsproblem på hög nivå- jag vet!)
 
Nu, tio minuter senare, har min dator startat. Även detta ett exempel på tysk effektivitet. Say no more, men inte konstigt att de får spö i varenda världskrig.

2 kommentarer:

  1. Jag är emellanåt obehagligt seg.
    Jag tänker att jag ska uträtta saker, göra saker eller kommentera saker.
    Å så går dagarna...
    1) Underbart å bra att linnet passade - känns på något sätt så bra att det kommer till användning än att det ligger hemma i låddan å skräpar.
    2) Mister man en bil står där 1000 bilar åter och någon av dem kommer säkerligen ditt hjärta smälta för.
    3) Hmpf, då jag shoppade på Campadre på ett av mina kreditkort minns jag inte vilket av dem det blev. Så nu återstår en väntan tills nästa månad då jag får kontoutdragen - då först kan jag se om det blivit draget något...

    Suck...

    SvaraRadera
  2. Banker är ett jävla aber......Kram

    SvaraRadera

Vassego, här är Pratpinnen!