måndag 16 april 2012

Rätt håll

Hade lite ångest när jag la fram kläder igår kväll *jupp,  jag la fram kläder dagen innan trots att jag ungefär varje gång jag berättar det för nån får höra "guuuuuud vad präktigt! Så himla pensionärigt! Asså hur orkar du?" och svaret på det är helt enkelt att jag vägrar tänka ut en dagens outfit halv fem på morgonen, det får banne mig vara klart när jag kliver/vacklar/släpar mig upp* att jag tagit en fet yllekofta med tanke på att det faktiskt är vår nu, men väl ute var jag tämligen lycklig för det- det är DARN kallt i Mårrans land!
 
En på det hela taget bra helg. Uppvaktat en 40-åring, städat Pimpmobilen, tagit långa promenader, umgåtts med lite släkt och äntligen satt i mig min ostbricka samt sett "The Artist" - vilken jag tyckte var fantastisk och satt som ett barn framför Bamse "nejnejnej AKTA BILEN! Oh vilken tur. Han klarade sig. Men titta HON då! Hon springer efter honom va? Dr Evil? Säg att hon springer efter honom. Hon MÅSTE göra det" Typ så?- men Dr Evil tyckte var lite sådär. Som sagt en bra helg.
 
Vi fortsätter i den andan tycker jag, jag har återigen kortvecka eftersom det på fredag ska äventyras med att importera en bil från Tyskland *det där lät bra va? Men det är inte jag som ska importera utan Dr Evil. Själv tänker jag bara hänga på till Berlin, shoppa, äta korv  och ost och dricka öl samt se skojiga saker!* Veckan efter det sen blir ju inte kortvecka, men däremot långhelg så nu radar roliga saker upp sig på rad ett tag framöver.
Vi går mot ljusare tider folks!

5 kommentarer:

  1. Lovely att gå mot ljusare tider, dricka öl i Berlin och ta långhelger! Bara så bra! Kram

    SvaraRadera
  2. Alltså - nej nej nej, det är INTE pensionärsigt att lägga fram kläder dagen innan. Inte ens till ens barn ( ja, så länge sönderna bodde hemma och inte 'blockade' mig från sina rum så roade jag mig med att lägga fram deras kläder. Allt måste matcha, säger den matchningsbenägna mamman).
    Numera brukar jag förvisso kanske inte rent fysiskt lägga fram kläderna till dagen innan men däremot brukar jag lägga fram och bolla med de olika alternativen i fantasin aka huvudet.
    Det brukar bli så bra så.
    Utom ibland, när jag inser att det blir en katastrof och jag åker på att göra om och tänka rätt :)

    SvaraRadera
  3. Herregud! Klart att det krävs lite planering dagen innan man ska stiga upp innan "fan har fått skorna på sig". Ibland gör jag inte det och får en smärre chock när jag kommer ner på eftermiddagen till mitt omklädningsrum. Och undrar hur i hela friden jag ska kunna cykla hem genom stan i det mest vedervärdiga jag lyckats skyla min kropp med på morgonen!
    Din kommande helg ser ju helt lovely ut!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Hejsan,
    det kanske är pensionärigt att lägga fram kläder dagen innan- men ju mindre hjärnceller som krävs på morgonen, desto bättre. Jag har gjort det i flera år (och jag är bara 20, vilket innebär att jag var pensionärig redan vid 14 års ålder. hjälp.)
    Vi på Lykka har precis dragit igång en bloggtävling där du kan vinna 500 kronor. Välj ut din favoritprodukt (vi har flera köksprylar som gör att frukosten inte tar lång tid, för att göra din morgon ännu mer effektiv) och blogga om den, så kan du vinna.
    Du finner tävlingen här: http://www.lykka.se/blogga-och-vinn-500-kr
    /Vendela på Lykka

    SvaraRadera
  5. Hejsan!
    Vi skulle gärna arrangera en tävling med dig. Är det av intresse? Hör av dig till oss.

    Vi har även en kul tävling hos oss just nu. Vinsten är en gratis hemstädning, eller så får man en trisslott.

    Ni hittar tävlingen här: http://www.cleaningservices.se/kampanjer/blogga-om-oss-fa-en-trisslott/

    Lycka till med tävlingarna!

    / Alexandra på Cleaning Services

    SvaraRadera

Vassego, här är Pratpinnen!