fredag 13 april 2012

Hur man gör det bästa av situationen

Om det blev nån powerwalk igår? Nä.
 
Men jag klagar inte. Det kom kärt besvär emellan, jag skulle avlägga en visit hos Mamo och då resten av min familj dras med diverse krämpor och han befinner sig på den enda av sjukhusets avdelningar där man faktiskt får medtaga husdjur, tog jag Mansvalpen Mowgli med mig på en skön promenad! Mansvalpen Mowgli gjorde stor succé bland sjuksköterskorna- eller i alla fall var det vad han själv ansåg... Ogillande blickar om tassavtryck på blanka golv och pälstussar överallt väljer Mansvalpen Mowgli- samt matte- att tolka som men åååååå vad fin han är! Så himla gullig! Efter att ha blivit tillräckligt beundrad *host* samt klappad hittade han dock en sjysst säng att slagga under och slutade damma ner överallt.
 
Hemvägen var riktigt skön. Det är trots allt en fantastisk stad jag bor i?
 
Idag är det fredag den trettonde. Den har börjat med en kraftig försening- inte för att jag försov mig, utan för att jag helt enkelt rörde mig som en sengångare hela morgonen, samt att fredagsfikat blir inställt för att ansvarig glömde cheesecaken hemma (ni förstår mitt trauma här va?!) Vi får se hur dagen utvecklar sig helt enkelt=)

3 kommentarer:

  1. Hahaha - klart att det var kärlek och beundran över mansvalpen som lyste ur personalen ögon :)
    Ha det bäst å kram

    SvaraRadera
  2. Haha! Låter underbart med jycken på sjukan! Sånt jag mest drömmer om på nätterna att jag råkat få med mig mina vilddjur till jobbet och det är cirkus skott värre. Hoppas fredagen bli bra utan cheesecake, å andra sidan har du ju den hemma till kvällen om det var du som var ansvarig;)
    Kram

    SvaraRadera
  3. En mansvalp skulle även jag smälta inför.

    SvaraRadera

Vassego, här är Pratpinnen!